Eveniment

Duşan Wilms: N-am fi dezvoltat Metro Punct într-o perioadă de boom

Duşan Wilms: N-am fi dezvoltat Metro Punct într-o perioadă de boom

Autor: Diana Tudor Stoica

16.09.2010, 23:20 30

Directorul general al comerciantului MetroCash & Carry România, cel mai mare jucător din comerţ, susţinecă noul concept de magazine al grupului, Metro Punct, a fostdezvoltat de companie ca o adaptare la condiţiile economiceactuale. Aceasta este însă doar una dintre măsurile luate de Wilmsde la întoarcerea sa la conducerea filialei locale Metro, lajumătatea anului 2009.

"Acest concept nu puteam să îl dezvoltăm în perioada de creştereeconomică. Şi Polonia a dezvoltat un proiect similar în acelaşitimp cu noi, dar cred că în România are şanse mai mari dedezvoltare, pentru că competiţia este mai puternică în Polonia", adeclarat Duşan Wilms, 49 de ani, care a participat ca speaker încadrul întâlnirii "Meet the CEO", organizată de BusinessMagazin.

Deşi consideră că actuala criză economică este determinată maimult de teama populaţiei care a experimentat timp de mai mulţi aniun consum artificial decât de o reală scădere a consumului, Wilmssusţine că strategia companiei pentru următorii trei ani a fostinfluenţată foarte mult de criza economică actuală. Astfel, filialalocală a grupului german a inaugurat anul acesta două magazineMetro Punct, în Satu Mare şi Piatra Neamţ, prin investiţii deaproximativ un milion de euro per magazin.

Magazinele Metro Punct, de trei-patru ori mai mici decât mediareţelei locale şi care listează în principal produse alimentare, aufost dezvoltate pentru a creşte frecvenţa vizitelor clienţilor înreţea şi pentru a creşte acoperirea în teritoriu cu investiţiimici.

Wilms susţine că unul dintre obiectivele companiei este de adubla procentul deţinut în prezent de brandurile proprii dinportofoliul Metro (Aro, Horeca select, Fine Food, Sigma şi Rioba).El nu a dezvăluit însă ce procent deţin acestea în prezent dinafacerile filialei locale Metro.

Cine este Duşan Wilms?

Duşan Wilms, 49 de ani, a preluat conducerea reţelei locale demagazine Metro Cash & Carry din luna iunie a anului trecut, înlocul lui François Olivier, care a condus compania din 2006. Wilmsa mai fost director general la Metro Cash & Carry România înperioada 1999 - 2005. Numirea în funcţie a lui Wilms a venit ladoar trei luni după ce grupul confirmase prelungirea mandatului luiOlivier pentru întregul an. Wilms susţine că ceea ce a contat celmai mult în numirea sa pentru a doua oară la conducerea filialeilocale a fost faptul că este român. "Acţionarii au spus că fiindromân cunosc foarte bine limba şi situaţia ţării şi voi înţelegemult mai bine businessul în această perioadă decât orice alt expat.Nu am fost un caz singular, în Bulgaria s-a întâmplat acelaşilucru", a spus Wilms.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO