Eveniment

Elveţia: cel mai lung tunel din lume, construit de străini

Sursa foto: Descopera.ro

Sursa foto: Descopera.ro

Autor: CătăIina Apostoiu

31.05.2016, 00:00 2775

Noul tunel de cale ferată al Elveţiei, cu o lungime de 57 km, construit prin masivul Gotthard, este o sursă de mândrie naţională, întruchipând caracteristici naţionale cum ar fi precizia şi inovaţia tehnică, scrie Bloomberg. Majoritatea celor care au muncit la proiect, lansat cu 17 ani în urmă, au fost străini. Inaugurarea tunelului în cadrul unei ceremonii programate miercuri vine în condiţiile în care Elveţia încearcă o relansare a relaţiilor sale cu UE.

Alegătorii elveţieni au respins aderarea ţării la UE în 1992. În schimb, Elveţia a negociat o serie de acorduri bilateral cu blocul şi şi-a aliniat o mare parte a legislaţiei la cea a ţărilor vecine. Totuşi, contractele bilaterale sunt ameninţate după ce electoratul elveţian a votat cu doi ani în urmă pentru impunerea unor cote în ceea ce priveşte imigraţia din ţările UE. Guvernul speră să ajungă la o soluţie de compromise cu UE, scrie Financial Times.  

Noul Tunel Gotthard va ocoli linia de cale ferată Gotthard dintre cantoanele Uri şi Ticino, potrivit thelocal.ch. Când va fi inaugurat, noul tunel va devansa tunelul Seikan de 53 de km din Japonia, devenind cel mai lung tunel de cale ferată din întreaga lume. În plus, cu 2,300 de metri de rocă deasupra sa, Gotthard va fi şi cel mai adânc tunel de cale ferată din lume, potrivit companiei de construcţii Alp Transit. Vechea linie de cale ferată Gotthard datează din 1882 şi reprezintă o rută comercială importantă între Europa de nord şi sud.

Noul tunel poate suporta trenuri mai lungi şi mai grele decât vechea linie. Trenurile de pasageri vor pleca la fiecare jumătate de oră, durata călătoriei prin tunel fiind de 20 de minute, la viteze de până la 250 km/oră. Costurile s-au ridicat la 12,2 miliarde de franci (12,3 miliarde de dolari) numai pentru tunelul de bază Gotthard, costurile întregului proiect, care include tunelurile Lothschberg (deschis în 2007) şi Ceneri (care va fi deschis în 2020) ridicându-se la 23 miliarde.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO