Eveniment

Executivii români care călătoresc mult cu avionul: Este ilar că nu se găseşte o rezolvare la problema cu taximetriştii „piraţi“ din aeroportul Otopeni

Autor: Mirabela Tiron

28.08.2012, 20:01 3109

"De aproape trei ani am renunţat la a mai lua taxiul din aeroportul Otopeni tocmai pentru a evita să mă enervez când îi văd pe toţi taximetriştii agresivi de acolo care vin cu tot felul de oferte. Vin cu maşina la aeroport, o las în parcare şi când mă întorc din deplasare, plec tot cu maşina de la aeroport. Este revoltător ce se întâmplă la Otopeni. În niciun aeroport din ţările Uniunii Europene nu am văzut să existe persoane care să asalteze pasagerii. Nivelul de securitate este foarte mare. Vorbim de un aeroport internaţional, este ilar că toată "fauna" stă pe lângă aeroport şi nu se găseşte totuşi o rezolvare", spune Cristian Cornea, directorul general al fabricii de ambalaje metalice Can-Pack România, cu afaceri de circa 70 de milioane de euro anul trecut.

Cristian Cornea precizează că nu se simte în siguranţă pe aeroportul din Otopeni. "Este revoltătoare situaţia de la aeroportul Otopeni, dacă nimeni nu intervine pentru a rezolva această situaţie cu taximetriştii, care se poate rezolva doar cu bunăvoinţă, nu ar fi de mirare ca oricând cineva să detoneze o bombă în aeroport."

El precizează că în toate celelalte aeroporturi internaţionale europene pe care a ajuns, pasagerii care alegeau să facă transferul de la aeroport cu taxiul stăteau la o coadă pe un peron, unde venea un taxi să îi ia. "Nici vorbă de negociat tarife, preţul este afişat în geam. Nu ştiu dacă aceşti taximetrişti sunt aleşi, dar este clar că sunt oameni civilizaţi."

În alte aeroporturi, precum în cel din Istanbul, Sabiha Gokcen Airport, chiar de la intrarea în aeroport fiecare persoană trece printr-un filtru de verificare, unde sunt controlate şi bagajele.

Adrian Mihai, unul dintre cei trei acţionari ai companiei de curierat FAN Courier, aflat într-o deplasare în străinătate, spune că atunci când ajunge pe aeroportul Otopeni încearcă să îi evite pe taximetriştii care vin cu oferte, ceea ce nu se întâmplă pe alte aeroporturi. "Prefer să merg cu o companie de taxi cu care mă simt în siguranţă", spune el.

Oficialii aeroportului Henri Coandă (Otopeni) nu au transmis poziţia aero­portului vizavi de această problemă. Pe cel mai mare aeroport din ţară s-a înregistrat anul trecut un trafic de 5 milioane de pasageri.

Mulţi oameni de afaceri români şi executivi folosesc frecvent avionul pentru a se deplasa în străinătate, deci ajung des pe aeroportul Otopeni.

Adrian Porfir, manager pe Europa deSud-Est la producătorul de materiale de construcţii Megaprofil, care călătoreşte cu avionul 3-4 zile pe săptămână, spune că un model bun care ar putea fi implementat pe aeroportul din Otopeni este cel de pe aeroportul din Budapesta.

"Dacă vrei să iei taxiul din aeroportul din Budapesta te duci la un fel de gheretă, spui unde vrei să ajungi şi ţi se comunică preţul cursei şi ulterior se elibereză o chitanţă cu care te duci la taxi. Practic taximetrisul trebuie doar să te ducă la destinaţie. Pe de altă parte, în Belgia, dacă vrei să iei taxi trebuie să aştepţi şi 20 de minute la coadă, pentru că sunt foarte puţine taxiuri autorizate. La noi sunt mulţi taximetrişti şi mulţi care vin direct la tine, acum depinde ce parte a paharului vrei să vezi, pe mine nu mă deranjează aşa mult", spune el.

Cum este în aeroporturile din Japonia?

Mihai Apostu, un român care din 2003 trăieşte în Japonia, unde este profesor, scrie pe blogul personal, al cărui link l-a trimis către ZF, că în aeroporturile şi gările din Japonia există o parcare plină cu multe taxiuri care îşi aşteaptă rândul să oprească în dreptul unei ministaţii, unde călătorii îşi aşteaptă de asemenea rândul la taxi. "Uneori se formează cozi imense, însă nimic nu îi opreşte să stea la rând. În acelaşi timp, sunt multe autobuze care vin din 10 în 10 minute( depinde de situaţie) şi care se opresc la una dintre numeroasele ministaţii. La fiecare dintre staţii sunt câte doi-trei angajaţi care taie biletele şi ajută la încărcarea bagajelor. În staţiile de la subsol sunt trenuri care, la fel ca autobuzele, se îndreaptă în diferite direcţii la intervale scurte de timp", scrie el.

El mai scrie că toate ziarele din Japonia au mediatizat tragedia în urma căreia studenta japoneză şi-a pierdut viaţa în România după ce a fost acostată în aeroport.

Au schimbat directorul general de la Otopeni, dar nu au comunicat oficial nicio soluţie pentru problema taximetriştilor

Tudor Jidav, directorul general al aeroportului internaţional Henri Coandă (Otopeni) din 2009, a fost schimbat din funcţie în urmă cu două zile. De luni, el nu mai ocupă poziţia de şef la cel mai mare aeroport din ţară, ci pe cea de director general la aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa), de pe care mai operează în prezent doar curse VIP şi de aviaţie generală. El vine în locul lui Remus Gafiţă, care a plecat din companie

Poziţia de şef la aeroportul Otopeni va fi ocupată de Cornel Poteraşu, 35 de ani, care în urmă cu o lună şi jumătate era numit director general al Companiei Naţionale de Aero­porturi Bucureşti, funcţie pe care o ocupase anterior tot Tudor Jidav.

Contactat de ZF, Laurenţiu Voicu, directorul direcţiei de informare publică şi comu­nicare din cadrul Ministerului Trans­porturilor şi Infrastructurii, a spus că nu vrea să fie citat cu nimic, că toate schimbările care au loc în cadrul Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti ţin de conducerea acestei companii şi nu de minister, la fel şi problema cu taximetriştii.

"Această schimbare a avut loc în contextul schimbării organigramei ca urmare a deciziei luate în consiliul de administraţie. Decizia a fost luată pe 13 august şi nu are legătură cu incidentul cu studenta japoneză", a spus Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bu­cureşti.

În 2011, Tudor Jidav a avut un venit anual de 67.085 de lei (5.590 de lei pe lună) pentru poziţia de director general al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti şi un venit de 7.055 de lei (587 de lei pe lună) pentru funcţia de director general al aeroportului Otopeni, după ce în 2010 declarase un venit anual de 80.836 de lei (6.736 de lei lunar) pentru poziţia de director general al aeroportului Otopeni, potrivit declaraţiei de avere.

 
 


Directorul de comunicare al ministerului Transporturilor care spune că nu vrea să fie citat

Contactat de ZF, Laurenţiu Voicu, directorul direcţiei de informare publică şi comunicare din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a spus că nu vrea să fie citat cu nimic, că toate schimbările care au loc în cadrul Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti ţin de conducerea acestei companii şi nu de minister, la fel şi problema cu taximetriştii.

 


Cititorii ZF: "Eu zic să cerem ajutor la aliaţi, la NATO"

"E aceeaşi situaţie cu taximetriştii din aeroport şi din gară ca şi cu "parcagii" de oriunde în Bucureşti. Poliţia nu are lege pe care să îi sancţioneze. Le dă o amendă de x lei şi atât, mai mult nu poate face. Până nu se votează o lege care să incrimineze clar cerşetoria, parcageala, pirateria, până nu se vor aplica reglementări clare şi vor fi numai legi din astea interpretabile în folosul unora, poliţia este legată de mâini, chiar dacă au şi oameni care şi-ar dori să schimbe ceva", scrie cititorul Sorin pe site-ul ZF.


Un alt cititor scrie că "este incredibil. Autorităţile statului controlează Poliţia, Jandarmeria, Armata şi totuşi nu sunt în stare să ia la puricat o mână de golani şi escroci! Eu zic să cerem ajutor la aliaţi, la NATO, că ai noştri sunt depăşiţi de situaţie. Să trimită nişte avioane de vânătoare... mare nesimţire".


Bob, un alt cititor al ZF, scrie într-un comentariu: "Şeful Poliţiei Capitalei ce părere are? Dar primarul general? Impozitele au ştiut să le redirecţioneze către Bucureşti, încă 50 de poliţişti nu se pot redirecţiona către aeroport? Sunt piraţi răspândiţi (...) puneţi-le pozele şi numărul maşinii pe un site".


Monica scrie că nu este doar problema cu taximetriştii în aeroportul Otopeni.


"Nişte prieteni străini nici nu apucaseră să îşi ia bagajele de pe rampă, că o gaşcă de ţigani a năvălit să le ia cu forţa bagajele. Nimeni din aeroport nu a intervenit. Noroc că grupul de străini era format din bărbaţi care erau în stare să se apere şi să facă ordine. În cazul japonezei şi aeroportul trebuie să răspundă deoarece organizarea (...) este a lor şi este pe terenul lor.


"Dar de taximetriştii autorizaţi, cei cu 3,5 lei tarif, nu spune nimeni nimic? Majoritatea (...) sunt tupeişti, nu dau rest şi au aparatele de taxat măsluite. Am plecat cu două maşini la aceeaşi adresă. Una avea pe aparat 70 lei alta avea 95 lei. Criminalii sunt cei care conduc aeroportul şi tolerează această faună interlopă", scrie Liviu.



 

(CLICK PENTRU A MĂRI IMAGINEA)

 
 
AFACERI DE LA ZERO