Eveniment

Febra lichidarii stocurilor impinge magazinele in cursa discounturilor

08.08.2003, 00:00 25



Magazinele din principalele centre comerciale au intrat, in ultima luna de vara, in febra lichidarilor de stocuri, aplicand reduceri substantiale de preturi, in speranta ca astfel vor impulsiona vanzarile produselor de sezon - de la imbracaminte si pana la aparate de aer conditionat.



"In acest moment, pregatim o oferta speciala pentru vanzarile de aparate de climatizare in reteaua de magazine Flanco, care va fi valabila in perioada 15 august-1 septembrie. In functie de model, reducerile de pret se vor situa intre 10% si 20%. Mi se pare potrivit ca, in sezonul cald, sa sustinem vanzarile de aparate de aer conditionat", a declarat Marius Ghenea, directorul general al Flanco International.



Potrivit acestuia, ponderea incasarilor din comercializarea acestor aparate in totalul cifrei de afaceri a Flanco in lunile mai - august este de circa 7-8%. Compania estimeaza pentru acest an venituri de 100 de milioane de euro.



Reteaua de magazine Altex a aplicat reduceri de preturi inca din 15 iulie, cand aparatele de climatizare s-au ieftinit cu 5-50%, in functie de model si de marimea stocului. "Motivul? Scaderea incasarilor. Daca in lunile mai si iunie, vanzarile au mers bine, in prima parte a lunii iulie ne-am confruntat cu o scadere, ceea ce ne-a determinat sa aplicam o politica de reduceri la acest tip de aparate.Totusi, efectul nu a fost unul scontat, dar mai bine putin, decat nimic", a spus Dan Ostahie, directorul general al Altex



Oferta este valabila pana la 15 august si, in functie de rezultatele acestei campanii, compania va decide daca va extinde sau nu perioada promotionala.



Ponderea incasarilor din comercializarea acestor aparate in totalul cifrei de afaceri a Altex in sezonul cald este cuprinsa intre 5 si 10%. "In privinta estimarilor privind evolutia incasarilor in 2003, cred ca vom depasi 100 de milioane de euro. La sfarsitul lunii octombrie, pe baza rezultatelor din luna respectiva si a prognozelor pana la sfarsitul anului, vom stii si cu cat", a adaugat Ostahie.



Magazinele de imbracaminte se disting prin cele mai consistente reduceri de preturi, in conditiile in care multe dintre acestea au acumulat in stoc haine de sezon, precum tricouri sau pantaloni scurti. "La fiecare sfarsit de sezon aplicam reduceri de preturi care pot sa ajunga la 70-80%, in functie de pretul de achizitie a respectivului produs si de marimea stocului. Decat sa tii marfa pe stoc, mai bine sa incerci sa recuperezi o parte din bani pentru ca astfel sa aduci marfa noua", a spus un reprezentant al magazinului Mango.



Hypermarketul Carrefour ofera, in aceasta perioada, promotii la produsele alimentare, textile, bazar, electrice si electrocasnice. "Pentru luna august, de reduceri cu adevarat speciale beneficiaza o serie de produse textile. Astfel, la articolele de vara de la raioanele de confectii copii, femei si barbati, reducerile sunt si de peste 50%, in limita stocului disponibil", a declarat Andreea Mihai, director de marketing al companiei Hiproma, care administreaza hypermarketul Carrefour.



si articolele sportive marca Lotto sunt vandute la preturi reduse in aceasta perioada, iar reprezentantii firmei spera ca prin aceasta masura vor reusi o crestere a volumului de vanzari cu 70-80%.



"Perioada de reduceri ajuta la mentinerea aceluiasi ritm al vanzarilor, valoric nefiind simtita nici o diferenta, insa ca volum estimam ca vom consemna o majorare de 70-80%", a declarat Mirela Rosca, director executiv al companiei Sport System Development (SSD), distribuitor unic al produselor Lotto in Romania.



Reducerile sunt aplicate in doua etape, incepand cu ultima saptamana din luna iulie si pana in data de 6 august, cu un discount de 30%, respectiv in intervalul 7-24 august, cand preturile vor fi cu 50% mai mici fata de nivelul de baza.



"Acesta este primul sezon in care nu practicam reduceri diferentiate pe categorii de produse, discounturile anuntate urmand sa se aplice tuturor articolelor", a mai spus Rosca.



Potrivit Agentiei Nationale pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii, in perioada 1 august-31 octombrie, comerciantii pot aplica vanzari de soldare, mai exact pot opera reduceri de preturi in vederea impulsionarii vanzarilor.



Reglementarile in vigoare permit aplicarea de reduceri, in cadrul operatiunilor de soldare, numai pentru produsele nealimentare a caror desfacere are caracter sezonier: confectii, pielarie, produse de marochinarie si galanterie, tricotaje, tesaturi, incaltaminte, articole de sport-turism, cosmetice, aparate de incalzire si climatizare, ventilatoare.



Comerciantii sunt obligati sa notifice la primaria in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea perioada in care vor opera reduceri de preturi, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea acestor vanzari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO