„Am făcut această prezentare încă din 2016, pe atunci nu aveam COVID, Gaza, Ucraina, şi totuşi deja aveam o culoare neagră pentru un fundal din prezentare, aşa că nu ştiu ce culoare să folosesc pentru a exprima ceea ce simţim astăzi. Când ceva merge prost, am un fel de reflex să spun: cum putem remedia situaţia, care este soluţia? În acest caz, soluţia este, fără îndoială, educaţia.”
Educaţia rămâne instrumentul fundamental prin care societăţile pot influenţa dezvoltarea şi direcţia generaţiilor viitoare, chiar dacă schimbările se vor resimţi abia după câteva decenii, subliniază profesorul Ferre Laevers, specialist în psihologie şi ştiinţele educaţiei la Universitatea Regală din Leuven, Belgia.
„Am făcut această prezentare încă din 2016, pe atunci nu aveam COVID, Gaza, Ucraina, şi totuşi deja aveam o culoare neagră pentru un slide, aşa că nu ştiu ce culoare să folosesc pentru a exprima ceea ce simţim astăzi. Când ceva merge prost, am un fel de reflex să spun: cum putem remedia situaţia, care este soluţia. În acest caz, soluţia este, fără îndoială, educaţia. (…) Educaţia este singura pârghie pe care o are o societate pentru a schimba cursul lucrurilor. Şi chiar dacă oamenii ar spune că acest lucru va dura câteva generaţii, eu tot aş spune: atunci să începem astăzi”, a spus el în cadrul evenimentului „Să ne reimaginăm educaţia – Cum ne ajută experienţa de învăţare a elevilor să redefinim o şcoală bună?”, organizată de Federaţia Coaliţia pentru Educaţie. Profesorul avertizează însă că educaţia se confruntă cu provocări serioase. Lipsa cadrelor didactice, presiunea asupra sistemului şi standardele impuse de testele internaţionale PISA pun în dificultate şcolile şi profesorii, iar mulţi nu mai văd în meseria de dascăl o profesie atractivă.