Eveniment

Finanţele şi BNR învaţă clienţii cum să procedeze când au probleme la plata ratelor

Finanţele şi BNR învaţă clienţii cum să procedeze când au probleme la plata ratelor

Autor: Liviu Chiru

21.09.2010, 18:02 16

Clienţii care au probleme la plata ratelor la credite ar trebuisă meargă la bancă cât mai devreme şi să nu aştepte să primeascănotificări, potrivit unui ghid realizare de Ministerul Finanţelorşi BNR în cadrul acordului de împrumut încheiat cu BancaMondială.

Ghidul, publicat la doi ani de la debutul crizei financiare pe planlocal, conţine 12 principii de urmat pentru restructurarea amiabilăa împrumuturilor cu garanţii ipotecare, cât şi ale firmelor. Întretimp, majoritatea băncilor şi-au pus la punct proceduri derestructurare a creditelor, după ce s-au lovit în 2009 cu un val defirme şi angajaţi din domeniul privat care nu au mai putut să facăfaţă cu plata ratelor.

"Scopul prezentelor recomandări este de a stabili principii pentrua da posibilitatea împrumutaţilor aflaţi în dificultate financiarăsă îşi îndeplinească obligaţiile contractuale şi a preveni pe câtposibil situaţiile de executare silită a garanţiilor ipotecare,care presupun de regulă o procedură îndelungată şi costisitoarepentru împrumutător", potrivit ghidului.
Finanţele mai sfătuiesc clienţii să dea dovadă de bună credinţă şisubliniază că restructurarea creditului reprezintă o concesiefăcută clientului şi nu un drept.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO