Eveniment

Fiscul va transmite circa jumatate de milion de formulare

24.04.2007, 18:54 17

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va finaliza, vineri, operatiunea de transmitere catre populatie a celor circa 515.000 de plicuri care contin declaratiile de venit aferente anului fiscal 2006, operatiunea fiind inceputa saptamana trecuta.
Plicurile includ, pe langa cele doua formulare ale declaratiei speciale privind veniturile realizate, ghidul de completare, scrisoarea adresata contribuabililor, precum si plicul destinat trimiterii declaratiilor la autoritatile fiscale, se arata intr-un comunicat al ANAF.
Persoanele fizice va trebui ca, dupa completarea celor doua formulare de declaratie de venit, sa introduca un exemplar in plicul primit, pastrand celalalt document. Pentru transmiterea prin posta a declaratiei de venit completate, populatia va trebui sa utilizeze plicul primit, pentru care nu trebuie sa achite taxele postale.
Declaratiile de venit trebuie transmise doar de catre anumite persoane, care au obtinut anul trecut venituri din activitati cum ar fi transferul titlurilor de valoare, profesii liberale si drepturi de proprietate intelectuala.
De asemenea, contribuabilii care au obtinut venituri din activitati agricole, din cedarea folosintei bunurilor si din activitati comerciale au obligatia sa completeze aceste declaratii.
Contribuabilii persoane fizice romane, cu domiciliul in Romania, nu au obligatia sa depuna declaratia de venit daca anul trecut au obtinut numai venituri a caror impunere este finala.
Din aceasta categorie fac parte veniturile din salarii sau asimilate acestora, din pensii, din dividende, din dobanzi, din premii si jocuri de noroc, veniturile nete determinate pe baza de norme de venit, precum si veniturile din alte surse a caror impunere este finala.
Termenul final de transmitere a declaratiilor de venit la unitatile fiscale este 15 mai.
In ceea ce priveste companiile, cele din Bucuresti si judetul Ilfov pot depune declaratii fiscale online dupa 15 aprilie.
Pentru depunerea declaratiilor prin Internet, firmele trebuie sa solicite un certificat digital de identificare a reprezentantului legal, care se elibereaza gratuit de catre Ministerul Economiei si Finantelor.
Operatiunile vor putea fi realizate pe pagina de Internet a ministerului si reprezinta extinderea sistemului disponibil in prezent numai marilor contribuabili, care depun declaratiile in format electronic prin portalul e-guvernare.
Sistemul poate fi extins la nivel national, pana in 2008, potrivit reprezentantilor ANAF, depunerea declaratiilor pe Internet fiind o faclitate atat pentru Fisc, cat si pentru contribuabili. Marii contribuabili sunt firmele cu o cifra de afaceri anuala de peste 70 de milioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO