Eveniment

FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, proiectul de educaţie financiară al Băncii Transilvania, a împlinit un an

FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, proiectul de...

Autor: Alexandra Matei

19.12.2024, 15:52 97

Banca Transilvania a lansat în urmă cu un an FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un program naţional de educaţie financiară prin care îşi propune să construiască pentru generaţiile Alpha, Z şi Y o bază solidă în ceea ce priveşte gestionarea banilor şi să explice, într-un limbaj cât mai simplu, concepte şi noţiuni din sfera financiară.

Banca Transilvania a iniţiat în urmă cu un an de zile FIT – Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un proiect pornit cu scopul de a acoperi zonele şi temele de educaţie financiară cele mai importante şi de a le explica şi prezenta publicului de toate vârstele şi din toate mediile sociale.

Programul BT de educaţie financiară FIT- Finanţe pe Înţelesul Tuturor a pornit ca răspuns la o statistică îngrijorătoare, conform căreia 30% dintre români sunt analfabeţi financiar (sursa: eurobarometrul de anul acesta dedicat educaţiei financiare), în timp ce doar maximum 10% dintre români au competenţe financiare.

Programul de educaţie financiară al BT, Finanţe pe Înţelesul Tuturor, vine cu mai multe instrumente care îşi propun să construiască, pentru toată lumea şi în special pentru copii şi tineri, un abecedar al finanţelor.

BT a gândit mai multe componente în acest sens, cum ar fi o platformă de quiz-uri unde poate fi testat nivelul de cunoştinţe, colaborări cu influenceri care le explică tinerilor într-un limbaj cât mai simplu şi vorbesc deschis despre experienţa lor legată de noţiuni din zona financiară, dar şi o platformă prin care informaţia să poată fi dusă mai departe într-un mod structurat de către angajaţii băncii care merg în şcoli şi licee şi le vorbesc elevilor despre finanţe.

Astfel, programul FIT- Finanţe pe Înţelesul Tuturor s-a bazat în acest prim an pe trei piloni prin care BT şi-a propus să contribuie la educarea financiară a românilor de toate vârstele: show-ul online de educaţie financiară De Toţi Banii, Quiz-ul FIT, o platformă cu un quiz de educaţie financiară, prezentări în şcoli şi licee susţinute de angajaţii din întreaga reţea BT şi prezenţa FIT la mai multe festivaluri şi evenimente.

„Punctual, în spatele proiectului FIT sunt 3-4 oameni. Însă, unul dintre diferenţiatoarele noastre într-un proiect de educaţie financiară e că BT are o reţea de 500 de unităţi şi peste 6.000 de oameni care lucrează în reţeaua băncii, ceea ce e o forţă incredibilă atunci când vrei să transmiţi informaţii în piaţă“, spunea Sergiu Mircea într-un interviu recent acordat ZF, în cadrul emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi, susţinută de Banca Transilvania şi parte din proiectul FIT – Finanţe pe Înţelesul Tuturor al BT.

ZF a pornit în luna august a acestui an, alături de BT, proiectul Ce faci cu banii tăi, o emisiune în care întrebări concrete şi simple din sfera educaţiei financiare devin teme de discuţie care îi vor ajuta pe tineri să ia decizii financiare bine informate. Până astăzi, s-au difuzat aproximativ 100 de ediţii ale emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi, proiect susţinut de BT şi parte a programului FIT.

Primul an de FIT – Finanţe pe Înţelesul Tutuor, în cifre:

De Toţi Banii - un video show online cu zece episoade, în care experţi financiari şi celebrităţi discută la o masă rotundă despre noţiuni şi concepte financiare. Ce a însemnat mai exact?

peste 100.000 vizualizări pe Youtube

50 de milioane de vizualizări pe TikTok

5 milioane de afişări ale conţinutului în social media

Quiz-ul FIT - o platformă cu un quiz de educaţie financiară, prin care clienţi şi non-clienţi BT îşi pot testa cunoştinţele şi pot câştiga şi premii. Quiz-ul FIT este înglobat în site-ul dedicat FIT, unde se găsesc informaţii despre temele principale abordate de FIT: economii, credite, leasing, investiţii, asigurări, pensii şi altele.

35.000 de persoane care au parcurs quiz-ul

8.500 de persoane care au răspuns corect la 10/10 întrebări şi au câştigat peste 150 de premii precum Iphone-uri, Ipad-uri, e-readere Kindle sau chiar abonamente la festivaluri

Prezentări în şcoli & licee, susţinute de angajaţii din întreaga reţea BT:

peste 200 de prezentări în toată ţara

peste 25.000 de elevi şi studenţi participanţi şi tot atâtea kituri fizice de educaţie financiară oferite

Prezenţa FIT la festivalurile şi evenimentele importante: Untold, Beach Please, EC, Nostalgia, Târguri de Crăciun şi alte eveniment partenere BT

Programul FIT continuă şi în 2025 şi se va dezvolta şi pe alte direcţii, în paralel cu cele existente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels