Eveniment

Ford ia cea mai mare garantie de stat din ultimii 20 de ani

Ford ia cea mai mare garantie de stat din ultimii 20 de ani
22.03.2009, 19:09 35
Imprumutul in valoare de 400 de milioane de euro acordat de Banca Europeana de Investitii (BEI) catre Ford Europa pentru investitiile din cadrul uzinei de la Craiova beneficiaza de cea mai mare garantie de stat din ultimii 20 de ani, in valoare de 320 mil. euro. Statul roman garanteaza 80% din valoarea totala a imprumutului Ford, de 400 mil. euro.
Printre cele mai mari garantii de stat acordate in ultimii ani se numara si cea de 116 mil. dolari in 2000 pentru Grand Hotel Marriott, precum si cea pentru constructia Satului Francez in 1994. Cei doi constructori auto - Ford si Renault -, care au cumparat fabrici in Romania, au solicitat de la Banca Europeana pentru Investitii credite in valoare totala de 600 mil. euro.
„Ambele companii sunt in negociere cu Banca Europeana de Investitii. Este programata aprobarea creditului pentru Ford catre sfarsitul lunii viitoare, iar in a doua parte a anului este estimata aprobarea creditului pentru Renault", a declarat presedintele Traian Basescu la Bruxelles, citat de Mediafax.
Ambele finantari fac parte din programul destinat finantarii economiilor din tarile UE, a precizat presedintele. „Avantajul pe care il au cele doua companii este acela de a obtine o creditare ieftina in raport cu piata si cu posibilitatile pe care firmele le au acum de a obtine de pe piata libera creditari convenabile", a spus Basescu.
Presedintele declara joi dimineata la plecarea din Bucuresti ca va discuta, la Luxemburg, cu reprezentantii BEI despre creditul acordat companiilor Ford si Renault, mentionand ca la ambele este necesara garantia Guvernului, care trebuie sa acopere 80% din valoarea imprumutului.
Ford Europa a inaintat o solicitare Bancii Europene pentru Investitii in vederea obtinerii unui imprumut in cadrul Programului European de Imprumuturi pentru Transport Ecologic, o initiativa ce urmareste incurajarea dezvoltarii productiei de vehicule ecologice si eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
In solicitarea adresata, Ford Europa a spus ca va investi 600 de milioane de euro pentru a egala imprumutul de la BEI care va sprijini transformarea uzinei de la Craiova, achizitionata anul trecut, intr-un centru auto de productie de ultima generatie si pentru a ajuta la dezvoltarea de vehicule avansate din punct de vedere tehnologic cu consum redus de combustibil si emisii reduse de poluare, potrivit oficialilor Ford Romania.
John Fleming, presedinte si CEO al Ford Europa, a reconfirmat la inceputul saptamanii trecute planul de investitii pe termen mediu de aproape 700 mil. euro anuntat de Ford la Craiova.
Constructorul american ar putea aduce la Craiova si o parte din productia modelului Focus, reprezentantii Ford Europa declarand saptamana trecuta ca analizeaza oportunitatea unei alte surse de productie in Europa pentru o versiune a urmatoarei generatii Ford Focus. Ei nu au confirmat insa posibilitatea producerii modelului la Craiova. Principalul avantaj al uzinei de la Craiova ar putea fi numarul mare de furnizori care au anuntat ca vor construi facilitati de productie in apropierea uzinei sau retelele de distributie care vor fi realizate dupa demararea productiei in a doua parte a anului.
Tot saptamana trecuta, Ford Europa a anuntat ca a luat decizia de a reduce capacitatea de productie la fabricile din Europa ca urmare a declinului pietei auto si a estimarilor negative in ceea ce priveste evolutia sectorului in perioada urmatoare.
La Craiova Ford va demara in partea a doua a acestui an productia utilitarei Transit Connect, destinata pietei europene, in timp ce din vara anului viitor aceasta va fi completata de un nou model de clasa mica. In cadrul uzinei de la Craiova lucreaza 3.900 de angajati, numar care va fi majorat la peste 7.000 de persoane dupa 2010.
 
Ford ar putea transporta masini pe Dunare
Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a declarat sambata ca a discutat cu reprezentantii fabricii Ford de la Craiova despre posibilitatea ca produsele destinate exportului sa poata fi transportate pana la Rotterdam sau Amsterdam pe canalul Dunare-Rin-Main.
Berceanu a afirmat la Craiova ca s-a intalnit cu reprezentantii Ford pentru a analiza posibilitatile de transport pentru autoturismele destinate exportului, in discutie fiind luat si Portul Constanta. Potrivit acestuia, reprezentantii Ford iau in considerare transportul pe Dunare pentru produsele destinate exportului, care ar urma sa ajunga in acest mod in portul Constanta.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO