Eveniment

Fostul ministru al Transporturilor acuză: Principalul constructor de autostrăzi din România a oprit lucrările şi a părăsit şantierul A3

Fostul ministru al Transporturilor acuză: Principalul...

Autor: Gabriel Pecheanu

11.07.2022, 12:35 13759

Principalul constructor de autostrăzi din România a oprit lucrările şi a părăsit şantierul autostrăzii A3 Transilvania, sectorul dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului, anunţă fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Este vorba despre UMB, compania lui Dorinel Umbrărescu.

„Guvernarea incompetentă PNL-PSD a dat de gard cu singurul proiect din PNRR Transporturi pe care se lucrează: A3 Transilvania între Cluj şi Zalău. De luni de zile întreaga piaţă de construcţii din România cere Guvernului o soluţie decentă pentru creşterea fulminantă a preţurilor materialelor de construcţii. Între timp, Ciolacu, Ciucă şi Grindeanu fac ce ştiu cel mai bine: îi duc pe toţi cu zăhărelul. Au dat 2 ordonanţe de urgenţă pentru ajustarea preţurilor care, în loc să rezolve problema, au adâncit-o şi mai tare”, scrie pe Facebook Cătălin Drulă.

El afirmă că guvernanţii „nu au bani de dat pentru autostrăzi, căi ferate, spitale şi şcoli, în schimb au pentru pensii speciale, mii de pile de partid angajate la stat sau PNDL-uri de miliarde”.

„Însă astăzi s-a umplut paharul. Principalul constructor de autostrăzi din România a oprit lucrările şi a părăsit şantierul autostrăzii A3 Transilvania, sectorul dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului. Cei 42km în valoare de peste 400 de milioane de euro erau singurii aflaţi în lucru din întreg PNRR-ul pe Transporturi. Imaginile vorbesc de la sine. Şantierul este îngheţat în mijlocul verii, în vârf de sezon de lucrări când sute de muncitori şi utilaje ar trebui să atingă vârful de productivitate. PSD şi PNL îşi bat joc cu fiecare ocazie de şansa românilor pentru un trai mai bun. Nu trebuie să uităm asta în 2024 când vor cere din nou votul”, conchide liderul USR.

Compania lui Dorinel Umbrărescu, UMB, a trimis recent o notificare către CNAIR privind rezilierea tuturor contractelor de construcţie autostrăzi până ce Executivul rezolvă problema actualizării contractelor de lucrări cu ajustarea necesară creşterii preţurilor la materialele de construcţii.

„UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permament măsuri pentru a sprijini toţi constructorii care au contracte în derulare. În cazul particular al UMB, dovadă sunt întâlnirile periodice cu managementul acestui constructor, pentru găsirea celor mai bune soluţii privind acoperirea costurilor suplimentare provocate de creşterea preţurilor la materialele de construcţie. CNAIR a făcut inclusiv propuneri care au dus la aprobarea de către Guvernul României a OUG 64/2022, tocmai pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare. După publicarea acestei OUG, CNAIR a continuat să propună măsuri de îmbunătaţire. Rezultatul este acela că MIPE la randul său a iniţiat o Ordonanţa de Guvern care va îmbunatăti aplicarea acestor corectii de pret. Documentul elaborat de MIPE este în procesul de avizare şi avem încredere că în următoarea perioadă acest document va fi aprobat în şedinţă de Guvern, în acord cu propunerile noastre. Este adevărat că preţurile la materialele de construcţii au crescut constant în ultimele luni, dar CNAIR aplică doar măsuri care sunt în concordanţă cu legea, cu prevederile contractuale şi cu normativele europene. Este important să precizăm că o astfel de abordare pentru sprijinirea constructorilor care au în derulare contracte, reprezintă o premieră în rândul statelor Uniunii Europene”, a reacţionat CNAIR după anunţul UMB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO