„Dacă restaurantul intenţionează să prelucreze datele în scop de marketing direct, atunci va trebui să ceară clientului consimţământul explicit în acest scop.“
Patronii de terase sunt obligaţi să aibă un registru de evidenţă a rezervării clienţilor pentru ca aceştia din urmă să poată fi contactaţi în cazul apariţiei unor cazuri de coronavirus. Astfel, cei care vor să meargă la terase în perioada aceasta trebuie să facă o rezervare şi să îşi lase numele şi numărul de telefon, pentru a putea fi contactaţi în cazul apariţiei unor cazuri de coronavirus.
Andreea Vlănţoiu, avocat specializat în GDPR (Regulamentul General de Protecţia Datelor), afirmă că un astfel de registru era ţinut de localuri şi înainte de pandemia de COVID-19.
„Este vorba despre registrul obişnuit de rezervări al unui restaurant. Singura diferenţă este că acum ţinerea registrului nu mai rămâne la latitudinea restaurantului, instituirea lui devenind obligatorie ca urmare a Ordinului comun al Ministerul Sănătăţii, Ministerului Economiei şi ANSVSA. În ordin se specifică că rezervarea se face pentru a se evita aglomerările la intrarea în unitate. Scopul registrului este, în schimb, altul: să existe date concrete pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică în cazul apariţiei unui caz de îmbolnăvire cu COVID-19 în rândul clienţilor unităţii de alimentaţie“, a spus Andreea Vlănţoiu pentru ZF.