Eveniment

"Groapa" Bechtel a înghiţit 1,4 mld. euro pentru 52 de kilometri de autostrăzi

"Groapa" Bechtel a înghiţit 1,4 mld. euro pentru 52 de kilometri de autostrăzi

Autor: Andreea Neferu

28.08.2012, 00:10 4626

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) continuă să vireze plăţi restante în conturile americanilor de la Bechtel deşi lucrările la singurul tron­son de autostradă pe care aceştia îl mai construiesc, Suplacu de Barcău-Borş, au înaintat în ritm de melc în acest an: doar 0,5%. Sau cu alte cuvinte, în pri­me­le şase luni ale acestui an Bechtel a con­struit circa 300 de metri de autostradă.

Acesta este doar un exemplu de cum se scurg banii, deşi există justificări pentru fiecare leu cheltuit, dar în acelaşi timp nu şi rezultate.

În primul semestru al acestui an Bechtel a încasat de la compania de dru­muri circa 325,7 milioane de lei (75,7 milioane de euro), potrivit unei ana­lize a ZF pe baza informaţiilor trans­mise de CNADNR. Este cea mai mare sumă plătită de instituţie către un constructor în prima jumătate a acestui an.

După Bechtel, al doilea cel mai bine plătit constructor din România a fost firma băcăuană Spedition UMB, controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, care a încasat în primul semestru circa 266,3 milioane de lei (60,5 milioane de euro) pentru o serie de reabilitări de drumuri naţionale, precum şi pentru autostrăzile Moara Vlăsiei-Ploieşti şi Timişoara-Lugoj. În topul celor mai bine plătiţi constructori figurează şi italienii de la Astaldi, cu circa 210,7 milioane de lei (47,9 mil. euro), pentru lucrări precum auto­strada Cernavodă-Medgidia sau un lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu.

Deşi a fost renegociat anul trecut, contractul de construcţie a Autostrăzii Transilvania de către americanii de la Bechtel nu a fost nici până acum dese­cre­tizat, în contextul în care Bechtel nu şi-a dat acordul pentru a face publice clauzele din contract.

Potrivit informaţiilor ZF, Bechtel a încasat până în prezent de la statul ro­mân circa 1,3-1,4 miliarde de euro, în contextul în care a construit doar 52 din cei 415 kilometri ai Autostrăzii Transil­vania, iar acum mai lucrează la circa 60 km. Contractul cu Bechtel, semnat în 2003, se ridica la circa 2,2 miliarde de euro.

Citiţi mai mult pe ZF Corporate

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO