Eveniment

Henri Coanda in 2020: suprafata dubla si trafic de 20 mil. pasageri

Henri Coanda in 2020: suprafata dubla si trafic de 20 mil. pasageri

Asa va arata Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni peste doi ani, in urma unei investitii de 85 de milioane de euro

24.11.2008, 19:46 531

Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni (AIHCB) se va intinde in urmatorii 12 ani la o suprafata de 1.400 de hectare, dubla fata de cea actuala, urmand ca procesul de achizitie a terenurilor sa fie finalizat in urmatorii cinci ani.

"Urmatoarea faza de dezvoltare a aeroportului va fi derulata catre viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov, iar in urmatorii cinci ani se va desfasura procesul de achizitie a suprafetei de teren necesare extinderii, care se ridica la 700 de hectare", a declarat Valentin Iordache, directorul de calitate si mediu al aeroportului.
Aeroportul va derula in perioada 2009 - 2010 investitii de circa 85 de milioane de euro in cadrul fazei a treia de dezvoltare si vor fi realizate din fonduri proprii si din credite bancare, care vor incheia programul de modernizare inceput in anii '90. Pornind din 2011, aeroportul va intra intr-o alta etapa de dezvoltare, care va atrage intr-o prima faza o investitie de circa 450 de milioane de euro, urmand sa fie finalizat in 2013 - 2014.
AIHCB isi propune o extindere masiva a capacitatii pana in 2020, de la 4,5 milioane de pasageri la 20 de milioane, prin dezvoltarea a patru module a cate 5 milioane de pasageri, iar investitia de 450 de milioane de euro acopera construirea unui nou terminal de pasageri si o platforma multimodala destinata transportului cargo. AIHCB se ocupa in prezent de realizarea studiului de fezabilitate impreuna cu firmele Roland Berger si Hochtief.
Planul de modernizare mai prevede construirea a patru kilometri de cale ferata, patru kilometri de metrou cu o statie subterana multi-nivel tren/metrou, conexiune cu viitoarea autostrada Bucuresti-Pitesti, un centru de business de aproximativ 5.000 de metri patrati si un hotel cu o capacitate de 200 de camere.
"Dezvoltarea aeroportului se va face in functie de necesar, astfel incat sa tinem pasul cu cresterea numarului de pasageri. Procesul de expropriere a fost amanat cu un an si va incepe in 2009, pentru ca situatia terenurilor este destul de complicata, avand in vedere ca sunt multi proprietari si o parte din suprafete nu sunt intabulate", explica Iordache.
In urmatorii doi ani, aeroportul isi va moderniza fluxurile in conformitate cu Acordul Schengen, va avea un salon oficial modernizat, urmand sa fie modernizata pista 1 si sa fie construita o noua parcare de 12.000 de metri patrati, unde au inceput deja lucrarile. Investitiile implica extinderea terminalului de plecari internationale si Schengen la 19.600 de metri patrati, reamenajare aerogara sosiri internationale si Schengen care va avea 500 de metri patrati si extinderea zonei de imbarcare (Finger) pana la 14 aviobridge-uri, inclusiv Schengen, fata de 5 cate sunt in prezent. In urma investitiilor care vor fi realizate in 2009-2010, capacitatea aeroportului va creste la circa 6 milioane de pasageri, fata de 4,5 milioane cat este in prezent.
 
 
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO