Eveniment

Iesirea din Bucuresti spre DN1, inchisa pentru sapte luni

10.10.2006, 19:34 64

Inchiderea circulatiei pe soseaua Bucuresti-Ploiesti, incepand de ieri, timp de zece zile, este "un antrenament" care precede o intrerupere a traficului in aceasta zona timp de sapte luni, incepand din primavara, data la care va incepe constructia unui pasaj subteran la iesirea din Capitala.
Viceprimarul general al Capitalei, Razvan Murgeanu, a declarat ca inchiderea circulatiei pe soseaua Bucuresti-Ploiesti (tronsonul Piata Presei Libere - Aeroportul Baneasa) se va face, anul acesta, de doua ori, numai pentru inlocuirea podului de cale ferata.
Iesirea din Bucuresti spre DN1, prin nordul Capitalei, va fi un calvar atat in toamna aceasta, cat si jumatate din anul viitor. Cele zece zile de intreruperi vor fi urmate de inca o saptamana de restrictionare a circulatiei autovehiculelor, perioada in care vor fi montate panourile noului pod.
"In prima faza, se intrerupe zece zile. Atat si nimic mai mult! In astea zece zile, ei (SNCFR - n. red.) trebuie sa scoata podul vechi, daca nu, vor plati penalizari usturatoare. Dupa aceea vor mai solicita o restrictionare a traficului pentru inca sase zile, timp in care se vor monta noile panouri ale podului", a precizat oficialul municipal, fara sa precizeze perioada in care va avea loc o a doua intrerupere a traficului pe tronsonul Piata Presei - Aeroportul Baneasa. Murgeanu este de parere ca lucrarea realizata de SNCFR este "vitala", deoarece podul reprezenta un real pericol.
"Schimbarea podului este vitala, deoarece acesta nu mai prezenta siguranta in exploatare. Exista un real pericol de prabusire al podului sub greutatea unei garnituri de tren. Ce?!, preferati sa ne trezim cu vreo garnitura de tren pe DN1?", a explicat Murgeanu.
Dupa aceste intreruperi, va urma o inchidere de cel putin sapte luni a aceluiasi tronson. Din primavara, vor incepe lucrarile de executie pentru un pasaj ce va subtraversa intersectia cu Ion Ionescu de la Brad. "Pasajul va porni de pe soseaua Bucuresti - Ploiesti, imediat dupa podul Baneasa si va iesi dupa Aeroportul Baneasa. Vom crea astfel o artera de viteza pentru iesirea din Capitala, o sosea pe care se va putea rula cu 90 km la ora, viteza de autostrada", a explicat Murgeanu, el adaugand ca lucrarile vor incepe din primavara lui 2007.
Reprezentantii municipali sustin ca aceste lucrari sunt necesare pentru fluidizarea traficului in zona de nord a Capitalei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO