Eveniment

Impactul inflaţiei în consum: Românii au renunţat la unu-două produse din coşul mediu de cumpărături pentru a-şi echilibra bugetul

Impactul inflaţiei în consum: Românii au renunţat la...

Autor: Cristina Roşca

09.06.2023, 00:07 809

În medie, într-un coş de cumpărături din comerţul alimentar (indiferent de format) mai sunt astăzi doar cinci produse, faţă de 6-7 în perioada pandemiei, când consumul a duduit. Oamenii sunt atenţi la modul în care îşi cheltuie banii, astfel că ei cumpără mai puţin ca număr de unităţi, optează pentru cantităţi mai mici (reduc risipa alimentară) sau fac achiziţii mai ieftine. În aceste condiţii, mărcile private ale retailerilor se profilează drept câştigătoare. De asemenea, românii caută oferte şi promoţii.

Scumpirile pe bandă rulantă sunt cele care au dus la o scădere a volumelor de vânzări în comerţul alimentar local, acesta fiind de altfel cel mai bun indicator pentru apetitul de cumpărături al oamenilor.

În primul trimestru din 2023, vânzările din comerţul alimentar din reţele atât internaţionale, cât şi locale - au crescut cu 17,1%, însă avansul este susţinut doar de inflaţie şi de expansiune. În volume, există o scădere de 3,5%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom.

„Această tendinţă de prudenţă la cumpărături, de reducere a consumului în volum (cel mai bun indicator pentru apetitul românilor - n.red.), ne aşteptăm să continue şi în restul anului, dar şi în anii ce vor urma“, spun analiştii de la RetailZoom.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24