Eveniment

Importatorii de bauturi racoritoare pariaza pe nisa exotica

14.08.2006, 19:29 54

Piata locala a bauturilor racoritoare devine din ce in ce mai atractiva pentru dezvoltarea unor segmente de nisa, in aceasta luna fiind lansate un ceai cu cannabis si o bautura cu efecte afrodisiace.
Una dintre cele mai mari companii de distributie de pe piata locala, Whiteland, a intrat pe piata bauturilor energizante prin lansarea unei bauturi exotice cu efecte afrodisiace. Bautura Tantra este importata de Whiteland din Austria si este prezenta pe piata internationala din 1994, fiind distribuita pe 40 de piete. Alaturi de Tantra, Whiteland a lansat pe piata locala si brandul Amaze, o bautura energizanta clasica.
"Ne-am propus ca dupa primul an de la lansarea marcilor Amaze si Tantra sa devenim unul dintre primii trei jucatori de pe piata energizantelor. In acest sens, avand in vedere si potentialul ridicat al acestei piete, intentionam ca la scurt timp dupa lansare sa extindem gama de energizante cu diverse sortimente noi", a declarat Ana Rosioru, marketing coordinator la Whiteland Sales & Marketing, companie apartinand grupului Whiteland.
O alta companie care tinteste segmentul bauturilor exotice este Depozitul de Vinuri (membra a grupului RTC).
Compania a adus pe piata locala, incepand de saptamana trecuta, ceaiul cu cannabis, un produs care inregistreaza vanzari de 500.000 de doze anual doar pe piata austriaca. C-Ice Swiss Cannabis Tea este distribuit in circa 37 de tari din intreaga lume. C-Ice Swiss Cannabis Tea este fabricat in Elvetia si este importat din Austria. "Ceaiul cu cannabis face parte din strategia companiei noastre de a furniza produse exclusiviste", a declarat Dragos Mindreci, director de marketing si comunicare al DDV.
Reprezentantii DDV sustin ca proprietatile narcotice ale cannabisului au fost eliminate, astfel incat bautura sa nu creeze dependenta. Cu toate acestea, Agentia Nationala Antidrog a demarat o ancheta in legatura cu lansarea in Romania a ceaiului cu cannabis.
Pana la aparitia acestui produs, cea mai importanta miscare pe piata de ice-tea au facut-o in acest an, aproape simultan, imbuteliatorii marcilor Lipton (QAB) si Nestea (Coca-Cola HBC), prin lansarea ceaiului verde.
Segmentul de ice-tea reprezinta aproximativ 1% din piata autohtona de bauturi racoritoare in acest moment. Pe piata, mai sunt prezente brandurile Rauch Ice Tea, produs de compania germana Rauch si Pfanner Ice Tea, produs de compania Pfanner din Austria. Piata locala de ice-tea va inregistra in acest an o crestere a consumului de aproape 60%, pana la 25 mil. litri, potrivit unor estimari ale celor mai importanti jucatori din domeniu.
Ceaiul cu cannabis (C-Ice Swiss Cannabis Tea) este distribuit exclusiv in segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante si cafenele), insa urmeaza sa fie pus in vanzare si in benzinarii si apoi in locatii de tip hipermarket si supermarket din principalele orase ale tarii.
Si pentru Whiteland, principalul canal de distributie pentru bauturile energizante il reprezinta cluburile si barurile (HoReCa). Ana Rosioru a apreciat insa ca acestea incep sa detina spatii importante si in rafturile hypermarketurilor si supermarketurilor. Pentru lansarea celor doua produse in Romania, compania Whiteland a decis sa foloseasca toate canalele de vanzare, mizand pe un volum al vanzarilor cat mai mare.
Consumul de bauturi energizante in Romania a crescut de la 1,3 milioane de litri in 2003 la aproximativ 2,5 milioane de litri anul trecut, potrivit datelor furnizate de compania Whiteland.
Cele mai importante marci prezente pe aceasta piata sunt Red Bull, importata de Red Bull Romania, si Burn, aflata in portofoliul Coca-Cola HBC Romania. Alte branduri prezente pe piata sunt Power Horse, Bomba, Tiger Shot sau Shark. Lor li se adauga un brand produs local, Bison, produs de compania vranceana Lemarpol, detinatoarea marcii Leader.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO