Eveniment

În mai 2027 trecem munţii: CNAIR a semnat cu italienii de la WeBuild, fosta Astaldi, cel mai mare contract parafat vreodată pentru a traversa Carpaţii

Ieri a fost semnat contractul pentru secţiunea 3 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, respectiv Cornetu - Tigveni, care este totodată şi cel mai mare contract semnat vreodată de Compania de Drumuri. Constructorul este asocierea WEBUILD SPA – TRANCRAD SRL, cu preţul de 5,3 mld. lei fără TVA.
Ionel Scrioşteanu (stânga), secretar de stat în ministerul transporturilor, Diana Sanxhaktari director Bid Management, Sorin Grindeanu ministrul transporturilor

Ieri a fost semnat contractul pentru secţiunea 3 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, respectiv Cornetu - Tigveni, care este totodată şi cel mai mare contract semnat vreodată de Compania de Drumuri. Constructorul este asocierea WEBUILD SPA – TRANCRAD SRL, cu preţul de 5,3 mld. lei fără TVA. Ionel Scrioşteanu (stânga), secretar de stat în ministerul transporturilor, Diana Sanxhaktari director Bid Management, Sorin Grindeanu ministrul transporturilor

Autor: Bogdan Alecu

02.08.2022, 19:00 2778

România va traversa în premieră munţii Carpaţi cu o autostradă în mai 2027 dacă lucrările la autostrada A1 Piteşti-Sibiu vor merge conform graficului stabilit. În ultimii ani lucrările mari de infrastructură au accelerat programul şi chiar au finalizat sau vor finaliza mai repede.

Despre Sibiu-Piteşti s-a mai discutat că va fi gata în 2020, însă în anii 2010 declaraţiile erau unele pur politice, fără a avea în spate vreun studiu. Acum este pentru prima dată când se poate avansa concret un termen de finalizare pentru cea mai aşteptată autostradă. În 2027 se va putea circula astfel neîntrerupt de la Constanţa la Nădlac şi mai departe către Budapesta, Viena şi Europa de Vest.

CNAIR – compania naţională de administrare a infrastructurii rutiere – a semnat ieri contractul pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 (Cornetu – Tigveni) a autostrăzii Sibiu-Piteşti cu Asocierea WEBUILD SPA – TRANCRAD SRL. WeBuild este fosta Salini Impregilo şi a preluat în vara anului trecut operaţiunile Astaldi legate de construcţii, infrastructură, inginerie, design, întreţinere şi altele, fiind şi cea mai importantă achiziţie derulată sub Proiect Italia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO