Eveniment

Încă un indicator în scădere. Deloitte avertizează: Piaţa de fuziuni şi achiziţii din România a consemnat o scădere considerabilă în primul trimestru

Încă un indicator în scădere. Deloitte avertizează:...

Autor: Departamentul Economic

08.04.2019, 11:39 310

Piaţa de fuziuni şi achiziţii din România a consemnat o scădere considerabilă în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018. 

Potrivit estimărilor Deloitte, valoarea totală a pieţei, inclusiv tranzacţiile care nu au avut o valoare comunicată, a fost între 200 şi 300 de milioane de euro, în timp ce, în baza surselor publice, tranzacţiile a căror valoare a fost comunicată au totalizat 120 de milioane de euro.

„Deşi cifrele sugerează o diminuare a activităţii, credem că, în situaţia particulară a acestui început de an, vorbim mai degrabă de o prelungire a proceselor aflate în desfăşurare, care ne aşteptăm să se concretizeze în perioada următoare. Piaţa oferă în continuare oportunităţi atât pentru consultanţi, cât şi pentru proprietarii interesaţi de vânzare. Vedem iniţiative de exit ale unor proprietari de afaceri care vor să beneficieze pe această fereastră de oportunitate şi care credem că se vor finaliza cu succes”, a spus Ioana Filipescu, Partener Consultanţă în Fuziuni şi Achiziţii, Deloitte România.

Numărul de tranzacţii monitorizate în primul trimestru a fost de 15, din care numai două au avut valoarea anunţată oficial. Tendinţa manifestată în ultimii ani de a nu face publică valoarea tranzacţiilor s-a accentuat în acest început de an. În perioada similară din 2018 au fost contabilizate în total 20 de tranzacţii, dintre care şapte au avut valoare anunţată.

Tranzacţiile cu valoare semnificativă în primul trimestru au fost preluarea de către fondul de investiţii MAS Real Estate a unui portofoliu de nouă centre comerciale în Roman, Baia Mare, Slobozia, Focşani, Râmnicu Sărat, Târgu Secuiesc, Făgăraş, Gheorgheni, Sebeş (valoare de 113 milioane de euro); preluarea de către grupul Orbico, unul dintre cei mai mari distribuitori de bunuri de consum din Europa Centrală şi de Est, a Interbrands Marketing & Distribution, unul dintre liderii din România în sectorul de distribuţie (valoare necomunicată); fuziunea dintre subsidiara din Ungaria a grupului eMAG şi Extreme Digital din Ungaria, în urma căreia va rezulta una dintre cele mari companii de e-commerce din Europa Centrală şi de Est; preluarea de către compania Transcendia din SUA a Industrial Mecano Import Export, producător de sisteme şi material de ambalare (valoare necomunicată); achiziţia de către Mega Image a reţelei Zanfir din Vrancea (valoare necomunicată).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO