Eveniment

Incendiu devastator la fabrica Solina din Alba: 100 de pompieri intervin în continuare. Cum au ajuns francezii de la Solina să cumpere unul dintre cele mai sonore branduri din România

Incendiu devastator la fabrica Solina din Alba: 100 de...

Autor: Ioana Sfârlea

02.02.2019, 13:16 1886

După 7 ore de la izbucnire, 100 de pompieri intervin în continuare pentru stingerea incendiului de la fabrica Solina din Alba Iulia. A fost nevoie de pomparea apei din râul Ampoi, care trece la mică distanţă de locul incendiului.

Ovidiu Costea, purtătorul de cuvânt al ISU Alba, a declarat că la această oră intervenţia este încă în derulare şi mai există în interiorul fabricii focare.

La faţa locului se află, în total, 100 de pompieri. Aceştia au evacuat şi 10 camioane aflate în interior, în apropierea rampei de încărcare.

Populaţia din Alba Iulia a fost înştiinţată cu privire la măsurile de autoprotecţie care se impun în aceste situaţii, respectiv închiderea ferestrelor şi uşilor pentru că s-a degajat o cantitate foarte mare de fum.

”Fac precizarea că s-a transmis un nou mesaj de avertizare prin Ro-Alert prin care populaţia municipiului Alba Iulia a fost înştiinţată cu privire la măsurile de autoprotecţie care se impun în aceste situaţii, respectiv închiderea ferestrelor şi uşilor pentru că este degajată în continuare o cantitate foarte mare de fum, iar vântul duce acest fum spre municipiu”, a declarat reprezentantul ISU Alba.

Prezent la locul incendiului, Dănuţ Hălălai, prefectul de Alba, a declarat că nu este o situaţie care să pună în pericol viaţa şi sănătatea localnicilor.

”La momentul de faţă autolaboratorul APM este în lucru. Am cerut să se facă probe în mai multe puncte după care să avem tot ceea ce înseamnă analize să le putem pune la dispoziţie. Din primele verificări se pare că nu există probleme care să pună în pericol viaţa şi sănătatea persoanelor. Totodată, alături de noi am chemat Direcţia de Sănătate Publică, Apele Române, pentru că avem în apropiere un râu şi suntem pregătiţi în aşa fel încât să nu existe niciun fel de problemă specială”, a declarat prefectul de Alba, Dănuţ Hălălai.

Incendiul de la fabrica de condimente Solina, din Alba Iulia, a izbucnit în noaptea de vineri spre sâmbătă.

Potrivit Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, hala care a ars are o suprafaţă de aproximativ 10.000 de metri pătraţi, iar arderea s-a manifestat generalizat.

Fabrica, aflată în Parcul Industrial al oraşului Alba Iulia, aparţine grupului francez Solina şi a fost cumpărată, la jumătatea anului 2016, de la Supremia Grup, unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti şi lider pe piaţa de ingrediente alimentare româneşti din 2010. După achiziţie, grupul francez a făcut o infuzie de capital de 15,8 milioane de lei (3,4 mil. euro).


Grupul francez Solina, care a cumpărat anul trecut afacerea cu ingrediente pentru industria alimentară Supremia Grup de la antreprenorul Levente Bara, au schimbat numele companiei pentru care a plătit circa 30-40 mil. euro, conform surselor ZF.

Astfel, fosta Supremia Grup a devenit Solina România, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Schimbarea numelui companiei vine după ce la jumătatea anului trecut Solina a anunţat că procesul de achiziţie al producătorului din Alba a fost finalizat şi echipele celor două businessuri lucrează împreună. De asemenea, grupul francez a făcut o infuzie de capital de 15,8 milioane de lei (3,4 mil. euro) companiei din România.

Solina România este cel mai mare producător de condimente şi ingre­diente pentru industria alimentară din România şi are afaceri de peste 52 milioane de euro anual şi mai bine de 300 de angajaţi, potrivit celor mai recente date. Compania are sediul central în Alba Iulia şi activează şi pe piaţa din Danemarca şi Moldova. De asemenea, compania are peste 2.500 de clienţi activi pe pieţele interne şi externe.

Afacerea pusă pe picioare de  Levente Bara  s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, exporturile fiind un motor de dezvoltare important al businessului. Conform celor mai recente date, în jur de 15% din vânzările companiei sunt realizate la export, principalele pieţe externe fiind China, Marea Britanie, Franţa, Egipt, Africa de Sud sau Rusia. Portofoliul companiei este format din produse precum condimente naturale şi ierburi, mixuri de condimente, mixuri de ingrediente funcţionale pentru industria alimentară.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO