Eveniment

Încep controalele: Ministerul Finanţelor Publice face verificări pentru a stabili de ce mai mulţi români în şomaj tehnic nu mai apar asiguraţi în sistemul naţional de sănătate

Încep controalele: Ministerul Finanţelor Publice face verificări pentru a stabili de ce mai mulţi români în şomaj tehnic nu mai apar asiguraţi în sistemul naţional de sănătate

Autor: Laura Buciu, Mediafax

10.07.2020, 16:33 9787

Ministerul Finanţelor Publice face controale pentru a stabili de ce mai mulţi români care au beneficiat de şomaj tehnic nu mai figurează asiguraţi în sistemul naţional de sănătate, deşi ei ar fi trebuit să rămână în continuare asiguraţi.

„Din punct de vedere al legislaţiei fiscale şi al modului de completare a declaraţiei 112 această situaţie nu trebuia să apară, având în vedere că pentru indemnizaţia de şomaj acordată potrivit OUG nr. 30/2020 se datorează CASS, iar persoanele beneficiare ale indemnizaţiei rămân în continuare asiguraţi”, se arată într-un comunicat de presă transmis, vineri, de Ministerul Finanţelor Publice, care a demarat controale.

Potrivit documentului citat, mecanismul de declarare al obligaţiilor fiscale aferente indemnizaţiilor de şomaj tehnic introdus prin Ordinul nr. 1942/979/819/2020 din 12 mai 2020 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" a fost elaborat şi aprobat în comun de către Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.

„Facem precizarea că în ceea ce priveşte calitatea de asigurat în sistemul naţional de sănătate, aceasta este reglementată prin Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii. În acest context, instituţiile beneficiare ale informaţiilor privind contribuţiile declarate prin formularul D112 au atât dreptul, cât şi obligaţia de a propune şi solicita câmpurile necesare pentru înregistrarea tuturor contribuabililor asiguraţi, precum şi adaptarea sistemelor informatice la modelele de declaraţii aprobate în comun. În acest sens, înregistrarea corectă a tuturor persoanelor care beneficiază de asigurări, cade în responsabilitatea acestor instituţii”, se mai arată în comunicat.

În ipoteza în care au apărut erori de înregistrare a persoanelor asigurate din cauza completării greşite de către angajatori a formularului 112, acesta trebuie corectat prin depunerea declaraţiei rectificative, spun oficialii MFP.

MFP precizează că, pentru clarificarea tuturor aspectelor, având în vedere reglementările din legislaţia sănătăţii cu privire la calitatea de asigurat, este necesar şi punctul de vedere al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

AFACERI DE LA ZERO