Eveniment

Industria auto continuă să fie lovită în plin. Penuria de cipuri afectează giganţii Stellantis şi Ford, care reduc producţia

Industria auto continuă să fie lovită în plin....

Autor: Mediafax

21.03.2021, 10:30 1966

Impactul deficitului mondial de semiconductori asupra industriei auto s-a aplificat la finele săptămânii, în condiţiile în care Stellantis a avertizat că divizia de camioane, extrem de profitabilă, are de suferit, în timp ce Ford Motora declarat că va reduce producţia din SUA, relatează Reuters.

Stellantis, al patrulea cel mai mare producător de automobile din lume, a declarat că va construi şdar nu va finaliza camioanele Ram 1500 Classic la fabricile sale de asamblare din Warren, Michigan şi Saltillo, Mexic. Când cipurile vor deveni disponibile, vehiculele vor fi completate şi livrate dealerilor.

Acţiunea va dura „câteva săptămâni”, a spus o purtătoare de cuvânt a lui Stellantis, refuzând să dezvăluie câte camioane ar fi afectate.

Lipsa cipurilor, care a afectat producătorii de autovehicule la nivel global, este rezultatul mai multor factori. Producătorii de automobile au închis fabricile nord-americane timp de două luni în timpul pandemiei COVID-19 anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. Între timp, cererea de cipuri a crescut în industria electronicelor de consum, pe măsură ce oamenii lucrau de acasă şi jucau jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze cu companii din alte ramuri industriale pentru cipuri.

Directorul executiv al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat la începutul acestei luni că este posibil ca problemele să nu fie rezolvate pe deplin până în a doua jumătate a anului 2021.

Ford a declarat sâmbătă că va ropri producţia în uzina de asamblare din Ohio săptămâna viitoare, în timp ce uzina din Louisville va funcţiona cu două schimburi din trei. Ambele fabrici vor reveni la producţia completă în săptămâna 29 martie.

Joi, Ford a declarat că îşi va asambla camioneta F-150, foarte profitabilă, precum şi SUV-urile Edge din America de Nord fără anumite piese şi apoi le va ţine „pentru câteva săptămâni” până când vor putea fi finalizate şi expediate, situaţie care va afecta „ mii ”de vehicule.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO