Eveniment

Industria ospitaliăţii îşi schimbă regulile. Hotelierii au noi obligaţii pe fondul pandemiei

Industria ospitaliăţii îşi schimbă regulile....

Autor: Vasile Magradean

05.06.2020, 10:56 95

Hotelierii trebuie să aplice un plan de acţiune care să prevadă monitorizarea oaspeţilor posibil bolnavi, să aibă truse cu dezinfectanţi, să ţină cont de faptul că mâncarea poate fi pregătită în exterior, etc, consideră Reff & Asociatii Deloitte Legal România.

Măsurile au ca scop prevenirea răspândirii coronavirusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, şi atenuarea impactului în rândul clienţilor şi al personalului.

Principalele obligaţii pe care operatorii economici din domeniul hotelier trebuie să le respecte sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic şi a dezinfectării obligatorii a mâinilor la intrarea în sediu, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori.

„Un astfel de plan de acţiune trebuie să prevadă, în principal, optimizarea comunicării între conducere şi personal şi, respectiv, între conducere şi clienţi, astfel încât aceştia să poată furniza şi obţine rapid informaţii cu privire la măsurile preventive adoptate sau alte servicii solicitate de clienţi, cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare. De asemenea, este nevoie şi de promovarea unor mesaje-cheie în rândul oaspeţilor, cum ar fi regulile de distanţare socială, igiena mâinilor şi cea respiratorie”, a spus Diana Stan.

În plus, planul trebuie să includă politica de ocupare a camerelor privind persoanele însoţitoare, în situaţia în care există un caz suspect de COVID-19 şi asigurarea unei truse medicale, la recepţie, ce va fi pusă la dispoziţia cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte.

Trusa trebuie să conţină dezinfectant/şerveţele cu efect antibacterian pentru curăţarea suprafeţelor, măşti pentru faţă/ochi, mănuşi, şorţ de protecţie, halat medical, sac pentru deşeuri, toate de unică folosinţă.

Totodată, planul de acţiune va avea în vedere monitorizarea oaspeţilor care pot fi bolnavi de către personalul de la recepţie, cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal şi a dreptului la viaţă privată şi confidenţialitate, conducerea şi serviciile medicale fiind îndreptăţite să evalueze situaţia şi să ia deciziile corespunzătoare.

„Planul va impune şi spălarea şi dezinfecţia suprafeţelor din camere şi spaţii comune cu frecvenţă mai crescută decât de obicei, cu soluţii dezinfectante pe bază de alcool sau clor”, a precizat Stan.

Reprezentanţii industriei hoteliere trebuie să ţină cont şi de noile prevederi legale intrate în vigoare începând cu 1 iunie.

Astfel, sunt permise prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, însă doar în spaţiile exterioare, în aer liber, şi cu anumite restricţii, fiind obligatorie asigurarea unei distanţe de minimum doi metri între mese, iar la fiecare masă pot sta maximum patru persoane, dacă sunt din familii diferite.

De asemenea, la intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare a dispozitivelor se amplasează produse biocide necesare dezinfectării mâinilor clienţilor, dar se stabilesc circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienţi în interiorul terasei.

Pe terase, se interzice transferul meniurilor, solniţelor, olivierelor şi al altor obiecte de pe o masă pe alta, iar acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă şi, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosinţă.

Pentru servirea mesei, personalul va purta mască şi mănuşi, iar după fiecare client/grup va efectua dezinfecţia meselor cu biocide.

Totodată, într-o primă etapă, o serie de activităţi adiacente industriei hoteliere rămân interzise, cum ar fi locurile de joacă, locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioară din incinta hotelurilor.

Folosirea lifturilor va fi permisă doar dacă este strict necesar şi numai de către cel mult două persoane simultan, de preferat din aceeaşi familie, care vor purta măşti de protecţie în tot timpul folosirii liftului.

În schimb, tot începând cu 1 iunie, este permis accesul persoanelor pe plajele amenajate, cu asigurarea obligatorie de şezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente şi o distanţă de minimum doi metri între şezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO