Eveniment

Inflaţia începe să se vadă în consum: Ritmul de creştere al cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul aproape a stagnat în septembrie. Inflaţia este de aşteptat să ajungă la 7-8% la final de an, în vreme ce câştigul salarial real va avansa mult mai lent, inhibând consumul

Inflaţia începe să se vadă în consum: Ritmul de creştere al cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul aproape a stagnat în septembrie. Inflaţia este de aşteptat să ajungă la 7-8% la final de an, în vreme ce câştigul salarial real va avansa mult mai lent, inhibând consumul

Autor: Iulian Anghel

08.11.2021, 00:06 986

Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, care reflectă cel mai bine evoluţia consumului privat, a crescut cu 11,9% în primele nouă luni din 2021, an/an, în vreme ce, septembrie la septembrie, avansul a fost de 8,5% an/an. Faţă de august însă, consumul a crescut în septembrie cu doar 0,2% faţă de un avans de 0,6% în august faţă de iulie, ca urmare a majorării preţu­rilor şi pe măsură ce este clar că avan­sul salariilor nu va acoperi inflaţia care ar putea ajunge la 8% la finalul anu­lui, după cum estimează economiştii.

În septembrie, inflaţia a fost de 6,3%. Nu există date pentru septem­brie, dar câştigul salarial real a fost, în august 2021, faţă de august 2020, de doar 1,2%, la o inflaţie de 5,4%. Prin urmare, inflaţia muşcă din venituri şi acest lucru începe să se vadă în evoluţia consumului. „Se confirmă consolidarea climatului pozitiv la nivelul comer­ţului cu amănuntul şi consumului privat, aspect evidenţiat de dinamica peste ritmul potenţial. Pe de altă parte, se observă o decelerare a rit­mului anual de evoluţie în septembrie, dinamică influenţată şi de intensificarea presiunilor inflaţio­niste”, a comentat Andrei Rădules­­cu, directorul de analiză macroe­conomică al Băncii Transilvania, într-o analiză pentru clienţi. Potrivit datelor INS, avansul la nouă luni al consumului privat a fost posibil pe fondul creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 17,6%, la vânzările de carburanţi cu 11,8% şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 6%.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO