Eveniment

Initiative Media: Piata de publicitate va creste cu 24%

Initiative Media: Piata de publicitate va creste cu 24%

Click pentru imaginea intreaga

29.08.2008, 19:27 29

Agentia Initiative Romania, divizia de media a grupului Lowe & Partners, va publica a unsprezecea editie a raportului Media Fact Book, o analiza a pietei romanesti de media. Initiative este membra a Interpublic Group of Companies, un holding american de marketing si comunicare.
Conform estimarilor Initiative, care asigura servicii specializate de planificare, cumparare, strategie si consultanta de media, piata de publicitate din Romania va creste, pana la finele acestui an, cu 23-24%, comparativ cu cresterea de 32% a anului trecut. Principalii investitori in publicitatea TV au fost, in 2007, P&G, L'Oreal si Unilever. Segmentul de print a fost dominat de companiile de telecomunicatii si servicii bancare, primii trei investitori fiind Orange, Vodafone si L'Oreal, urmati indeaproape de BCR Erste. Cei mai mari investitori in publicitatea radio de anul trecut au fost Orange, Group Renault si Vodafone.
Televiziunea va fi cel mai puternic canal de media, Initiative estimand ca acest segment va atrage 66% din totalul veniturilor din publicitate, adica circa 385 mil. euro. Presa isi va mentine si ea trendul ascendent in cursul acestui an, atragand circa 10% din investitiile in publicitate, in vreme ce segmentul de radio va inregistra o crestere cu aproximativ 28% a publicitatii in ciuda tendintei de scadere a audientei. Piata de publicitate indoor isi va continua ritmul de crestere anuala cu 50-60%, iar principalele categorii de investitori vor proveni din segmentele financiar, de telecomunicatii si auto. Chiar daca, in prezent, piata romaneasca este concentrata pe media traditionale, se poate observa o crestere rapida a altor medii, iar raportul Initiative mentioneaza ca cei mai mari operatori de telefonie mobila din Romania, Orange si Vodafone, vor implementa in curand platforme speciale pentru telefoanele mobile, pentru a se extinde pe piata de publicitate.
"Televiziunea continua sa piarda aderenta la publicul tanar, iar mediile alternative, new media, capata teren, in special online-ul", a declarat Octavian Popescu, Managing Director al Initiative.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO