Eveniment

Inspectorii ITM pot verifica contractele de muncă exclusiv online. Trans Sped: Utilizarea contractelor de muncă semnate electronic este un pas foarte mare pe care companiile şi instituţiile publice îl fac spre debirocratizare

Camelia Ivan, CEO Trans Sped: A fost făcut deja primul control, fără deplasări inutile, fără căutări prin arhive şi bibliorafturi, iar autorităţile au putut verifica absolut toate documentele care sunt prevăzute de lege.

Camelia Ivan, CEO Trans Sped: A fost făcut deja primul control, fără deplasări inutile, fără căutări prin arhive şi bibliorafturi, iar autorităţile au putut verifica absolut toate documentele care sunt prevăzute de lege.

Autor: Roxana Rosu

23.03.2022, 13:00 3617

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) poate verifica relaţiile de muncă, respectiv existenţa contractelor de muncă, folosind exclusiv mijloace electronice, fără să se deplaseze la sediul firmelor controlate, prin intermediul unei platforme dezvoltate de SSM.ro în parteneriat cu Trans Sped.

Primul control de acest tip a avut deja loc, verificarea fiind făcută online, prin intermediul unui user de acces care a permis inspectorilor să vizualizeze contractele individuale de muncă şi documentele aferente, precum şi să verifice data şi validitatea semnăturilor electronice aplicate.

„Utilizarea contractelor de muncă semnate electronic, conform legii, cu certificat digital calificat reprezintă un pas foarte mare pe care companiile şi instituţiile publice îl fac spre debirocratizare. Acest pas se traduce prin economii semnificative de timp şi resurse alocate administrării acestor documente atât pentru agenţii economici, cât şi pentru instituţiile care trebuie să verifice existenţa şi legalitatea lor“, a declarat Camelia Ivan, CEO Trans Sped.

Legislaţia muncii a fost completată în acest an cu norme care permit utilizarea documentelor electronice şi a mediului online pentru emiterea, gestionarea, semnarea cu certificat digital calificat, transmiterea, arhivarea şi punerea la dispoziţia autorităţilor de control a contractelor dintre angajaţi şi angajatori, precum şi a actelor conexe. Noile acte normative elimină interpretările şi suspiciunile referitoare la legalitatea utilizării documentelor electronice şi a semnăturilor electronice în emiterea şi administrarea tuturor documentelor care derivă din încheierea contractului individual de muncă.

„Suntem foarte bucuroşi că acest prim control a decurs foarte bine, din toate punctele de vedere. A fost mult mai facil atât pentru inspectori cât şi pentru agentul economic care a fost controlat. Practic, fără deplasări inutile, fără căutări prin arhive şi bibliorafturi, au putut fi verificate absolut toate documentele care sunt prevăzute de lege“, a declarat Petrică Mureşan, CEO SSM.ro.

Trans Sped este o companie românească ce oferă servicii de transformare digitală, fintech, digitalizare şi automatizare procese, soluţii bazate pe certificatele digitale de semnături electronice calificate, conform legislaţiei naţionale şi europene.

Din luna noiembrie a anului 2021, platforma SSM.ro a integrat soluţiile Trans Sped, iar utilizatorii pot emite şi gestiona documente cu semnătură electronică, inclusiv pentru facilitarea controlului online din partea autorităţilor statului. Platforma permite angajatorilor să transmită orice document semnat cu certificat digital calificat.

Companiile pot de asemenea să asigure instruirea la distanţă a lucrătorilor, să semneze electronic documentele aferente şi să genereze rapoarte şi statistici. Toate aceste documente pot fi puse la dispoziţia auditorilor sau a inspectorilor de muncă în regim online.

Certificatele digitale emise de Trans Sped sunt incluse în Lista de Încredere a UE (EU Trusted List) şi sunt cross-certificate cu Federal Bridge of US, fiind astfel recunoscute de către instituţiile, companiile şi organismele publice sau private din SUA şi UE. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO