CFR Călători va opera zilnic, în media, peste 1.000 de trenuri în perioada decembrie 2024-decembrie 2025. Compania anunţă că noul mers al trenurilor va intra în vigoare din 15 decembrie.
CFR Călători a anunţat luni că, începând cu data de 15 decembrie 2024, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2024-2025, ce va fi valabil până la data de 13 decembrie 2025.
În noul plan de Mers al Trenurilor vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.
CFR Călători a introdus în circulaţie 4 trenuri noi Bucureşti Nord – Braşov. Acestea sunt formate din rama electrică RE-IR Alstom Coradia Stream, alocată pentru exploatare operatorului naţional de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Cele 4 trenuri noi IR proiectate pentru circulaţia în acest mers de tren nou sunt:
1 IR 16001 Bucureşti Nord (06.31) Braşov (08.59) 2h 28m
2 IR 16002 Braşov (10.25) Bucureşti Nord (12.58) 2h 33m
3 IR 16003 Bucureşti Nord (13.22) Braşov (16.00) 2h 38m
4 IR 16004 Braşov (16.27) Bucureşti Nord (19.00) 2h 33m.
De asemenea, în condiţiile începerii lucrărilor la infrastructura feroviară „Quick Wins”, pe relaţia Bucureşti Nord – Craiova, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:
-pentru a răspunde mai bine cerinţelor şi pentru menţinerea relaţiilor internaţionale ce leagă principalele oraşe din România cu Europa, circulă:
Trenul internaţional IR 72 „Traianus”, în relaţia Craiova – Budapesta Keleti
Trenul internaţional IR 73 „Traianus”, în relaţia Budapesta Keleti – Craiova
-introducerea unui tren nou în circulaţie IR 1599 în relaţia Bucureşti Nord – Drobeta Turnu Severin, cu plecare din staţia Bucureşti Nord la ora 5.02 sosire în staţia Drobeta Turnu Severin ora 12.19.
În condiţiile demarării lucrărilor de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, pentru preluarea călătorilor în perioada sezonului estival din staţiile Cluj Napoca, Sighişoara, Câmpia Turzii, Copşa Mică, CFR Călători introduce în circulaţie trenurile IR sezoniere 1947/1948 în relaţia Cluj Napoca – Braşov şi retur, ramuri la trenurile IR sezoniere 1941/1942 în staţia Braşov.
În sezonul estival între principalele oraşe din ţară şi litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu menţiunea că pe distanţa Constanţa – Mangalia şi retur trenurile circulă în regim de tren Regio şi la tarifele aferente acestui rang de tren.