Premierul Viorica Dăncilă a anunţat ieri că guvernul va adopta primul pachet de investiţii strategice care vor fi realizate în parteneriat public-privat, printre care se numără şi trei autostrăzi. Dar această metodă de finanţare ar putea fi una dintre cele mai puţin fezabile şi avantajoase pentru România, spun specialiştii.
„Toată lumea vede o soluţie magică în PPP-uri (n.r.: parteneriate public-privat), dar trebuie să ne întrebăm dacă sunt fezabile, mai ales pentru proiectele unde suntem deja eligibili pentru fonduri europene. Spre exemplu, dacă vorbim de A8, pentru tronsonul de la Tg.-Mureş la Iaşi suntem deja eligibili pentru fonduri europene. Deja s-a discutat cu UE, s-a bătut palma, mai trebuie doar să depună cererea, dar noi spunem: «Nu, mulţumesc, nu vrem să ni se plătească 75% din costurile eligibile, noi vrem PPP-uri». Guvernul a găsit scuza perfectă să nu facă nimic până în 2020, pentru că procedura de obţinere de fonduri prin aceste parteneriate este de lungă durată”, spune Ionuţ Ciurea, director al Asociaţiei Pro Infrastructură, un ONG care urmăreşte proiectele statului în infrastructură.