Eveniment

Iordache, CNAB: Băneasa va fi un centru de profit, consultantul întârzie studiul de prefezabilitate

Iordache, CNAB: Băneasa va fi un centru de profit,...

Autor: Cristina Cuncea

10.10.2014, 00:03 182

"Consultantul trebuie să facă un studiu de prefezabilitate pentru dezvoltarea aeroportului Băneasa, dar a întârziat foarte mult. Am respins de câteva ori acest studiu (...) Băneasa urmează să fie un centru de profit, dar întârzierea este generată de consultant care şi-a făcut treaba mai încet decât ar fi trebuit. Au venit să ne spună să facem ceea ce ştiam deja", a spus Iordache la conferinţa MEDIAFAX Talks about Aviation 2.

Consultantul este Louis Berger, iar la studiul de prefezabilitate se lucrează de circa trei ani.

Din 2012 cursele low cost operate de trei companii au fost transferate pe Otopeni, în prezent aerogara din Băneasa deservind zboruri de aviaţie uşoară, utilitară, de şcoală sau umanitare.

Pe de altă parte, criza din Ucraina a dus la creşterea traficului aerian cu 30%, însă amplificarea activităţii nu s-a reflectat şi în veniturile ROMATSA, care au avansat cu doar 5% faţă de anul trecut, a declarat Fănică Cârnu, la acelaşi eveniment.

„ROMATSA a avut un an complex din două motive. Primul este legat de criza din Ucraina, care a dus la creşterea traficului, la încărcarea activităţii controlorilor, la un nivel apropiat de capacitatea maximă. Creşterea maximă a fost de până la 30%, dar care nu a dus la creşterea veniturilor ROMATSA cu 30%, pentru că modul de calcul al unităţilor de servicii nu urmăreşte proporţional creşterea traficului. Veniturile ROMATSA vor creşte cu până la 5% ca urmare a intensificării traficului“, a spus Cârnu.

El a menţionat că în vederea acoperirii creşterii traficului ca urmare a crizei din Ucraina, compania nu a crescut numărului controlorilor de trafic, însă cei existenţi au avut „o încărcare suplimentară“.

Vremea „destul de ciudată din prima jumătate a anului“ a fost un alt factor care a îngreunat activitatea ROMATSA în acest an.

„Vremea a fost atipică în prima jumătate a anului şi a determinat adoptarea unor proceduri de control a traficului cu devieri de traiectorii, cu răspunsuri frecvente la solicitările echipajelor de a devia traiectele de pe rutele planificate. Condiţiile meteo au creat mari dificultăţi în controlul traficului“, a adăugat Cârnu.

ROMATSA asigură conducerea şi dezvoltarea unitară a activităţilor de dirijare a aeronavelor aparţinând utilizatorilor sau operatorilor şi asigură, împreună cu Ministerul Apărării Naţionale, utilizarea coordonată a spaţiului aerian al României de către aviaţia civilă şi militară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO