Eveniment

Lazăr Comănescu, fost ministru de externe şi consilier al CCIR: Avem nevoie de o regândire a întregului sistem de reprezentare economică externă a României.

Autor: Alexandra Cepăreanu

09.11.2018, 14:29 200

Autorităţile trebuie să se implice mai mult în dezvoltarea mediului de afaceri, iar antreprenorii trebuie să prindă curaj şi să vadă oportunităţile externalizării businessurilor lor pentru a duce companiile româneşti pe pieţe internaţionale,  a spus în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii de business ZF Live, Lazăr Comănescu, fost ministru de externe şi consilier la Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR).

„Este nevoie de un efort comun, atât din partea autorităţilor din România, cât şi din partea antreprenorilor să conştientizeze nevoia externalizării, să aibă mai mult curaj şi să îşi asume riscuri.“

Lazăr Comănescu a dat ca exemplu de bune practici Austria, unde personalul din secţiile economice este selectat cu implica­rea directă a Camerei de Comerţ. Astfel, Camera de Comerţ a Austriei propune ce companii pot să intre pe o piaţă internaţională, în funcţie de studiile şi de informaţiile pe care le deţin.

„Este necesar să găsim şi să lucrăm cu resurse umane adecvate. Experienţa mea îmi spune că este nevoie de o regândire a întregului sistem de reprezentare economică externă a României, dar este nevoie de o susţinere puternică şi din partea autorităţilor guvernamentale.“

El este de părere că guvernul trebuie să asigure şi să dezvolte un mediu de afaceri care să faciliteze creşterea şi internaţionalizarea firmelor româneşti pe pieţele externe.

„În fond, aceste lucruri au fost neglijate de-a lungul timpului, iar unul dintre rolurile Camerei de Comerţ este şi acela de a contribui la revigorarea prezenţei firmelor româneşti pe pieţele externe într-o lume care devine tot mai competitivă.“

Consilierul CCIR a adăugat că rolul Camerei de Comerţ este de a spori capacitatea de internaţionalizare a companiilor româneşti şi de a ajuta mediul antreprenorial românesc să intre pe piaţa externă într-un context competitiv.

„Camera de Comerţ furnizează informaţii detaliate cu privire la specificul unei pieţe sau a unei alte oportunităţi de existenţă pe o piaţă sau alta.“

Camera de Comerţ şi Industrie a României organizează luna aceasta Topul Naţional al Firmelor, eveniment ce se al la cea de-a 25-a ediţie. În cadrul evenimentelor, consilierul CCIR a spus că vor fi premiate 12.472 de firme care se clasifică în primele zece poziţii după performanţă, din care peste 450 activează în domeniul hi-tech. La ediţia de anul trecut au fost premiate 12.377 de companii.

„Unul dintre obiectivele acestui top este de a scoate în evidenţă capacitatea crescândă a mediului de afaceri românesc.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO