♦ România are nevoie de specialişti şcoliţi în agrobusiness, în contextul în care aproape 97% dintre fermieri nu au absolvit nicio şcoală în domeniu ♦ În urmă cu 20 de ani existau peste 120 de unităţi şcolare cu profil agricol în România.
Învăţământul profesional şi tehnic agricol din România are nevoie de bani europeni pentru susţinerea cheltuielilor de investiţii şi funcţionare, practică, curriculum, educaţie antreprenorială şi promovare, dar şi pentru instruirea personalului didactic, consideră consorţiul „Creştem prin educaţie agricolă“.
„Liceele care au primit fonduri europene au investit banii în achiziţionarea de utilaje agricole, în echipamente şi în modernizarea fermei didactice. În următorul program, 87% dintre licee spun că vor accesa bani pentru investiţii. Liceele care nu au accesat fonduri europene susţin că nu au făcut-o pentru că duc lipsă de personal specializat, lipsă de informaţii sau lipsă de cofinanţare“, a spus Ruxandra Popescu, director de programe în cadrul Centrului Român de Politici Europene (CRPE), în cadrul dezbaterii „Creştem prin educaţie agricolă - propuneri pentru revitalizarea învăţământului profesional şi tehnic agricol în România“.