Eveniment

Liviu Constandache, coordonator RED în cadrul proiectului CRED al Ministerului Educaţiei: Avem resurse bine pregătite pentru a putea susţine în mare parte zona de învăţământ online

Liviu Constandache, coordonator RED în cadrul...

Autor: Ramona Cornea

11.09.2020, 00:05 229

„Circa 23.000 de profesori, din profesorii din învăţământul primar şI gimnazial au finalizat programul de formare online. Până astăzi avem circa 4.154 de unităţi şcolare care au platformă educaţională online.”

Liviu Constandache, coordonator RED în cadrul proiectului CRED prin care Ministerul Educaţiei îşi propune să dezvolte competenţele profesionale a circa  55.000 de cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial, afirmă că şcolile din România au resurse pregătite pentru a putea susţine în mare parte zona de învăţământ online.

„Au finalizat programul de formare online circa 23.000 de profesori, care înseamnă circa 20% din profesorii din învăţământul primar şi gimnazial. Acest lucru înseamnă că avem resurse bine pregătite pentru a putea susţine în mare parte zona aceasta de învăţământ online. Până astăzi avem circa 4.154 de unităţi şcolare care au platformă educaţională online, însemnând circa 77% din şcolile din România. Circa 10 judeţe deja au peste 90% din unităţile şcolare conectate la o platformă educaţională. Braşov are toate şcolile cu platformă educaţională, Teleorman, Gorj, Tulcea, Călăraşi, Bistriţa, Ialomiţa, Buzău, Timiş şi Satu Mare. Mai au câteva şcoli de conectat şi merg spre 100%”, a declarat Liviu Constandache în cadrul conferinţei online eLearning România, organizată de Ascendia. 

Dacă la începutul formării online, atât cadrele didactice, cât şi profesionişti din educaţie erau sceptici în ceea ce priveşte învăţarea şi predarea online, anul acesta a demonstrat necesitatea îmbunătăţirii competenţelor digitale ale cadrelor didactice, nu doar alfabetizarea digitală a acestora, spune el.

„În martie, după ce Ministerul a dat o notă prin care şcolile trebuia să pună în aplicare o platformă, s-au înregistrat circa 3.000 de şcoli. În momentul acesta sunt peste 3.000 de şcoli cu platformă tip Google Şcoala Viitorului”.

Proiectul CRED are o valoarea a contractului de 196,5 mil. lei, iar 85% dintre fonduri vin de la UE.

Proiectul are peste 1.500 de angajaţi la nivel naţional.

Printre altele proiectul CRED îşi propune formarea a 55.000 cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial pentru o abordare metodologică centrată pe competenţe cheie, precum şi facilitarea predării-învăţării centrate pe elev.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO