Eveniment

Lupta Transporturilor cu poleiul: ”În combaterea poleiului au fost implicaţi peste 4.000 de oameni”

Autor: Departamentul Economic

28.01.2019, 10:26 46

În perioada 24 - 27.01.2019  au fost implicaţi în acţiunile de deszăpezire şi combatere a poleiului peste 4000 de oameni, aflaţi în bazele şi comandamentele de la nivel regional şi central, informează Ministerul Transporturilor, care face un bilanţ al perioadei.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR dispune de peste 3000 de utilaje: autobasculante cu lama şi răspânditor, turbofreze, încărcătoare, autovehicule de intervenţie şi autovehicule cu şenile. Stocurile de sare şi clorură de calciu sunt permanent completate pe măsură ce se consumă. În baza contractului cu SALROM se asigură suplimentarea cantităţilor de sare.

În această perioadă, s-a acţionat cu 1.300 de utilaje (lame şi turbofreze) şi s-au răspândit peste 19300 t de material antiderapant.

Din cauza poleiului au fost instituite temporar restricţii de tonaj (7,5t) pe câteva sectoare de drumuri naţionale: DN 5, DN2B si DN2C. În câteva ore, restricţiile au fost ridicate.

Temporar au fost închise, pe perioada nopţii si deschise în prima parte a zilei următoare, sectoare de autostradă şi drumuri naţionale, după cum urmează:

• A2, intre Brăneşti şi Drajna (închisă în seara de 24 ianuarie 2019 - deschisă în dimineaţa zilei de 25 ianuarie 2019) şi Lehliu-Drajna (închisă din nou în seara de 25 ianuarie 2019 - deschisă in prima parte a zilei de 26 ianuarie 2019).

• A3, închisă între Bucureşti şi Centura Bucureşti in seara de 25 ianuarie 2019 şi deschisă în prima parte a zilei de 26 ianuarie 2019.

• DN 67C Transalpina Rânca-Novaci, din cauza viscolului şi a zăpezii abundente, care a provocat scăderea vizibilităţii. Pentru redeschiderea sectorului de drum Secţia de drumuri judeţeană SDN Gorj a format convoaie şi i-a însoţit cu utilaje proprii, pe perioada închiderii, pe cei care aveau nevoie sa ajungă la cabane sau sa coboare de acolo.

• DN 2- un sector închis în prima parte a zilei de 24 ianuarie 2019 şi deschis în câteva ore, în aceeaşi zi.

• DN 2B, un sector închis în după amiaza zilei de 24 ianuarie şi deschis în după amiaza zilei de 25 ianuarie 2019.

• DN 1D, un sector închis temporar în 24 ianuarie 2019 şi deschis pe 25 ianuarie 2019

• DN 2C, doua sectoare închise temporar. Unul închis în data de 24 ianuarie 2019 (Buzău - Brăila), deschis în aceeaşi zi. Al doilea (Tovarasia- Slobozia) închis pe 25 ianuarie 2019 şi deschis în aceiaşi zi.

Începând cu data de 26 ianuarie 2019, ora 12.00 toate autostrăzile si drumurile naţionale din zonele cu avertizare meteo, sunt deschise, fără restricţii.

În perioadele de acalmie, se intervine si se realizează reparaţii de întreţinere pe timp de iarna, atât la partea carosabilă cât şi la elementele de siguranţă deteriorate (parapete şi semnalizare verticală).

 

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, managerul infrastructurii feroviare naţionale, a acţionat şi a intervenit permanent în perioada 24 ianuarie - 27 ianuarie 2019, cu personal feroviar şi utilaje de intervenţie pe raza regionalelor de cale ferată din jumătatea de sud a ţării, pentru a se asigura continuitate în traficul feroviar, trenurile circulând în condiţii meteo severe de ploaie îngheţată şi vânt puternic.

Cele mai mari probleme cauzate de fenomenul de ploaie îngheţată s-au înregistrat încă din data de 24 ianuarie pe raza regionalei Bucureşti, în special pe segmentul de cale ferată Periş - Buftea – Chitila – Bucureşti Nord, care asigură intrarea trenurilor în Capitală.

Pe raza regionalei CF Craiova s-a acţionat în data de 25 ianuarie, cu personal feroviar de specialitate şi cu utilaje de intervenţie (drezine pantograf şi excavator) pe segmentul de cale ferată Strâmbuţa – Pietrele Albe, blocat de cantităţi mari de rocă şi copaci prăbuşiţi de pe versanţi. Primele măsuri luate au fost cele privind asigurarea continuităţii traficului pentru trenurile care tranzitau această zonă. Altfel, pentru trenurile care asigurau legături locale, călătorii au fost transbordaţi cu mijloace auto, iar un tren de rang, care asigura legătura între Capitală şi Arad, a fost redirecţionat pe rută ocolitoare. Linia Strâmbuţa – Pietrele Albe a fost redeschisă la ora 12.00.

La intrarea în Capitală s-a circulat în condiţii speciale şi pe parcursul zilei de 25 ianuarie, cu precădere pe sectorul Buftea - Periş - Crivina, unde s-au înregistrau frecvent fluctuaţii de tensiune în linia de contact şi implicit întreruperi de alimentare cu energie electrică a locomotivelor.

În data de 26 ianuarie, circulaţia trenurilor a fost afectată de condiţiile meteo severe pe relaţiile Bucureşti Nord - Lehliu şi Valea Albă - Drobeta Turnu Severin Mărfuri, secţii aflate pe raza Regionalelor Bucureşti şi Craiova, unde mai mulţi copaci au cedat sub greutatea gheţii şi s-au prăbuşit pe firul de contact, ceea ce a provocat întreruperea alimentării cu energie electrică a locomotivelor.

Pe sectorul Bucureşti - Lehliu, sector care are două fire de circulaţie, trenurile au tranzitat zona prin cuplarea unei locomotive Diesel la fiecare garnitură, lucrările de intervenţie desfăşurându-se alternativ pe cele două fire, astfel încât impactul în circulaţia trenurilor să fie redus la maximum.

Pe secţia de cale ferată Valea Albă - Drobeta Turnu Severin Mărfuri, unde există un singur fir de circulaţie, trenurile care tranzitau zona au fost oprite în gările de pe traseu. Circulaţia feroviară pe acest segment a fost redeschisă la ora 10.00, în condiţii de siguranţă.

Pe parcursul zilei de 26 ianuarie, pe sectorul Buftea - Periş - Crivina, care asigură intrarea trenurilor în Capitală, s-au menţinut condiţiile speciale de circulaţie din cauza fluctuaţii frecvente de tensiune din linia de contact.

Se circulă în continuare în condiţii speciale pe relaţia Bucureşti - Lehliu, interval de staţii unde trenurile circulă tractate cu locomotive Diesel, iar pe sectoarele Buftea - Periş şi Videle - Roşiori, unde apar frecvent fluctuaţii de tensiune, trenurile circulă cu viteză redusă şi încercări repetate de conectare a pantografului la linia de contact.

Personalul feroviar a fost prezent permanent pe teren şi a acţionat pentru verificarea componentelor care asigură alimentare cu energie electrică a liniilor de contact şi remedierea deranjamentelor înregistrate, astfel încât să se menţină continuitate în circulaţia trenurilor. La această oră echipele feroviare intervin cu drezine pantograf pe intervalele de staţii care asigură intrarea trenurilor în Capitală, dar şi pe cele din zona Complexului Bucureşti Nord.

Menţionăm de asemenea faptul că, pe tot parcursul zilei, echipele feroviare, care lucrează în ture, vor face verificări permanente pe toate secţiile de cale ferată de pe raza judeţelor din jumătatea de sud a ţării, aflate sub incidenţa codurilor de vreme nefavorabilă, iar pe segmentele unde situaţia o impune se va interveni operativ cu personal care are la dispoziţie 92 de drezine pantograf şi alte utilaje necesare, astfel încât să fie menţinut operational traficul pe toate magistralele.

În ceea ce priveşte măsurile întreprinse de SNTFC CFR Călători precizăm următoarele:

Se asigură locomotive Diesel şi personal de deservire al acestora în vederea intervenţiei în cazul întreruperii furnizării energiei electrice în linia de contact în următoarele subunităţi:

• Depoul Bucureşti Călători

• Depoul Ploieşti

• Depoul Braşov

• Depoul Sibiu

• Depoul Suceava

• Depoul Iaşi

• Depoul Galaţi

• Staţia Tecuci

• Staţia Constanţa

fiind avizate şi celelalte Depouri de Locomotive aflate în zonele afectate.

În vederea asigurării coordonării activităţii specifice S.N.T.F.C. C.F.R. Călători, începând cu data de 25/26.01.2019 se asigură permanenţă la Serviciul Dispecerat Central cât şi la structurile teritoriale prin personal cu atribuţii de coordonare şi conducere.

„Privitor la circulaţia trenurilor de călători vă comunicăm că în perioada 26.01.2019 – 27.01.2019 un număr de 26 de trenuri au fost anulate sau limitate şi au circulat suplimentar faţă de programul de circulaţie un număr de 7 trenuri. Călătorii care au procurate legitimaţii de călătorie la trenurile anulate au fost îndrumaţi către celelalte trenuri aflate în programul de circulaţie. Călătorii care vor să renunţe la călătorie, vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanţa neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare.

De asemenea în data de 26.01.2019, în staţia Drobeta Turnu Severin călătorilor aflaţi în trenul 1695 li s-a asigurat ceai şi apă minerală”, precizează ministerul.

Pentru asigurarea capacităţii de transport, întreg parcul de material rulant al S.N.T.F.C. C.F.R. Călători a fost introdus în circulaţie.

 

Aeroporturile aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor sunt funcţionale. Au existat întârzieri la decolare cauzate de procedurile specifice iernii. Degivrarea se face cu pasagerii la bord şi se intervine constant pe piste, platforme şi căi de rulare

La Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni s-a înregistrat următoarea situaţie:

- întârzierile la decolare, cauzate de condiţiile meteo, au fost de 35 – 70 minute;

- în perioada 24-26.01.2019 s-au înregistrat 44 de curse anulate după cum urmează:

• În data de 24.01.2019 – 10 curse

• În data de 25.01.2019 – 23 curse

• În data de 26.01.2019 – 11 curse

- întârzierile la aterizare nu au cauze meteo;

- s-a intervenit cu 55 utilaje specializate, dintre care 43 pe platforma iar restul pe căile de acces rutier.

Precizăm că decizia de anulare a curselor aeriene este responsabilitatea companiilor respective.

Degivrarea aeronavelor cade în responsabilitatea fiecărei companii aeriene în parte. Pe aeroporturile pe care operează, companiile aeriene încheie contracte de handling cu operatori autorizaţi. Aceste contracte includ, când este cazul, şi prestarea serviciilor de degivrare a aeronavelor. Administraţia unui aeroport nu poate interveni în alegerea, de către compania aeriană, a agentului de handling. Selecţia se face în condiţii concurenţiale. Administraţiile aeroportuare au ca atribuţii deszăpezirea şi degivrarea suprafeţelor de mişcare (piste, căi de rulare, platforme de staţionare a aeronavelor) şi a drumurilor de acces (rutier sau pietonal).

În data de 26 ianuarie 2019 au fost suspendate manevrele în portul Constanţa Sud fluvial, din cauza vântului. Totodată au fost închise următoarele căi navigabile: Bara Sulina şi Canalul Dunăre-Marea Neagră (km 0 - km 15), din cauza vântului şi a vizibilităţii reduse. În prezent nu sunt porturi sau căi navigabile închise.

În această perioadă au fost suplimentate stocurile de materiale antiderapante şi au fost dublate efectivele de personal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO