Eveniment

Magistrala 6 de metrou. Ministerul Fondurilor Europene: Comisia Europeană cere clarificări legate de calendarul proiectului, de capacitatea beneficiarului de a implementa acest proiect, de costuri şi traseu

Magistrala 6 de metrou. Ministerul Fondurilor Europene:...

Autor: Mirabela Tiron

19.03.2018, 00:06 1050

„Comisia Europeană (CE) a formulat observaţii care vizează clarificarea anumitor aspecte legate îndeosebi de analiza opţiunilor, estimarea costurilor proiectului, analiza cererii, calendarul de imple­mentare a proiectului, capacitatea beneficiarului de a implementa acest proiect şi alte aspecte conexe“, au transmis către ZF reprezentanţii Minis­terului Fondurilor Europene.

Oficialii au mai subliniat „faptul că CE a transmis observaţii nu echivalează cu respingerea finanţării proiectului, ci înseamnă întreruperea procesului de evaluare până la transmiterea clarificărilor solicitate“. La început de an, premierul Viorica Dăncilă era primul oficial care declara că Magistrala 6 nu are toată documentaţia depusă şi riscă să nu fie finalizat până în 2020, anul în care autorităţile şi-au asumat inaugurarea acestei linii.

Magistrala 6 se va face cu bani europeni (proiect pe Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020) şi fonduri de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională. Comisia Europeană a transmis observaţii şi a cerut o serie de clarificări ce vizează acest proiect, după ce a primit cererea de finanţare.

Toate semnele de întrebare pe care le ridică proiectul, de la traseul ales la nivelul costurilor şi capacitatea de implementare tergiversează începerea lucrărilor. Proiectul există de mai mulţi ani doar pe hârtie.

În prezent, beneficiarul, Autoritatea de M­a­na­­gement POIM din cadrul Ministerului Fon­du­rilor Europene, Organismul Intermediar Trans­port din Ministerul Transporturilor şi consul­tantul (Asocierea Padeco Co. Ltd., Oriental Global Consultant Ltd. şi SC Metroul SA) lu­crează la întocmirea răspunsului argu­mentat care să clarifice, în termenul solicitat de Co­misia Euro­­peană, toate observaţiile pri­mite, au mai pre­cizat oficialii Ministerului Fondurilor Europene.

Legat de traseul ales pentru linia de metrou ce va lega Capitala de aeroportul Otopeni, oficialii de la Ministerul Fondurilor Europene spun că au existat mai multe alternative analizate.

Zece opţiuni de traseu au fost în discuţie pentru linia de metrou ce va lega Bucureştiul de aeroportul Henri Coandă (Otopeni), din acestea fiind selectate patru alternative, dintre care şi cea care vizat traseul Piaţa Victoriei - Aeroportul Otopeni, dar în final a fost selectat traseul ce are punct de pornire staţia existentă 1 Mai (o rută ocolitoare pe la Romexpo - n. red.).

„Conform studiului de fezabilitate, au fost luate în discuţie iniţial zece opţiuni de traseu. Pentru faza a doua, au fost selectate patru opţiuni, inclusiv cea care a vizat traseul Piaţa Victoriei - Aeroportul Otopeni. În urma analizei de opţiuni, a fost aleasă varianta ce prevede realizarea conexiunii reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni pornind din staţia de metrou 1 Mai, de pe magistrala 4. Criteriile care au stat la baza acestei alegeri pot fi detaliate de beneficiarul proiectului“, au transmis către ZF oficialii Ministerului Fondurilor Europene. Reprezen­tanţii Ministerului Transporturilor nu au răspuns solicitării ZF până la închiderea ediţiei pe print.

Proiectul Magistralei 6 de metrou prevede un traseu de 14,2 km şi cuprinde 12 staţii şi ar urma să asigure capacitatea de transport a unui număr de 50.000 de călători pe oră şi sens.

Valoarea investiţiei în linia de metrou ce va lega Capitala de aeroportul Otopeni este de aproximativ 1,3 mi­liarde de euro (cu TVA inclus),†potrivit autorităţilor. Magistrala 6 este cel mai mare proiect de infrastructură anunţat în ultimii 20 de ani pentru Capitală şi ar trebui să fie finalizat până în 2020.

Ideea unei linii de metrou care să lege Bucureştiul de aeroportul Otopeni a fost anunţată prima oară în 1999.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO