Eveniment

Manuel Fernandez Amezaga, CEO, Sodexo Benefits and Rewards Service Romania&Bulgaria: Bugetele dedicate pachetelor de beneficii pentru angajaţi o să crească, în 2023, deoarece este o modalitate de a compensa creşterea inflaţiei

ZF HR Conference 2022

Manuel Fernandez Amezaga, CEO, Sodexo Benefits and Rewards Service Romania şi Bulgaria

Manuel Fernandez Amezaga, CEO, Sodexo Benefits and Rewards Service Romania şi Bulgaria

Autor: Alexandra Cepăreanu

06.12.2022, 12:03 113

Manuel Fernandez Amezaga, CEO, Sodexo Benefits and Rewards Service Romania şi Bulgaria, consideră că bugetele dedicate pachetelor de beneficii pentru angajaţi o să crească, în 2023, deoarece este o modalitate de a compensa creşterea inflaţiei.

„Bugetele de beneficii o să crească, în 2023, mai ales că posibilităţile de a creşte salariile foarte mult nu prea există. Deja începem să vedem cum companiile încep să crească bugetele de beneficii, oferă din ce în ce mai multe beneficii, deoarece este o modalitate de a compensa creşterea inflaţiei”, a spus în cadrul conferinţei ZF HR Conference 2022 Manuel Fernandez Amezaga.

De asemenea, Manuel Fernandez Amezaga a menţionat că este important ca angajatorii să arate angajaţilor că le înţeleg cu adevărat nevoile.

„Totul depinde de strategia de HR care trebuie să fie orientată spre a reţine oamenii şi spre a creşte implicarea şi productivitatea. De asemenea, pe lângă creşterea bugetelor, este important şi biroul care acum nu mai este <locul de muncă> ci a devenit locul în care angajaţii comunică, îşi creează relaţii de încredere, se conectează. Şi vedem ca trend pentru 2023 acea nevoie a angajaţilor de a se simţi ascultaţi de angajatori, că aceştia chiar fac ceva pentru a le veni în ajutor şi pentru a le acorda suport.”

 

Ce a mai spus Manuel Fernandez Amezaga

2022 un an cu provocări pentru toată lumea. Spre exemplu, războiul început în februarie aduce multă incertitudine atât în rândul agajaţilor, cât şi a angajatorilor. Apoi a venit inflaţia, într-un context foarte dificil şi pentru angajatori pentru angajaţi.

De asemenea, piaţa forţei de muncă a fost dinamică, iar pe lângă faptul că sunt candidaţi puţini, angajaţii au început să se plimbe din companie în companie. Astfel, consider că trebuie să ne focusăm pe retenţia angajaţilor. Este o provocare suplimentară pentru companii să-şi păstreze oamenii. Am participat în cadrul unei conferinţe în care o companie multinaţională a spus că ei cheltuiesc circa 60% din bugetul de recrutare pentru a înlocui angajaţii care au părăsit compania, şi ne putem imagina că aceasta este una dintre marile provocări şi cea mai mare cheltuială se duce în această zonă. Deci, trebuie să ne concentrăm mult pe retenţia angajaţilor, pentru că performanţa este mult mai ieftină, este mai rapidă şi mai bună, deoarece oamenii cunosc deja compania. Aşa că trebuie să lucrăm la acele instrumente care ne ajută cu adevărat să ne menţinem angajaţii în companii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO