Eveniment

Marcile proprii au ajuns la 6% din vanzarile Carrefour

13.09.2009, 18:40 113

Retailerul francez Carrefour, cu afaceri de peste un miliard deeuro, spune ca numarul companiilor care produc marci private pentruCarrefour a crescut de patru ori de la inceputul acestui an, ceeace face ca in prezent marcile proprii sa reprezinte 6% dinvanzarile companiei, adica peste 60 mil. euro anual, potrivitestimarilor ZF.

"In contextul crizei actuale marca proprie ofera producatorilorromani o noua piata de desfacere, oportunitatea de a isi acopericapacitatile de productie si cresterea cifrei de afaceri", adeclarat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. Noilecontracte semnate de retailer vin dupa ce francezii au decis saaduca in Romania si marca privata Carrefour (dupa Nr.1, TeX sauBluesky). Printre companiile care produc in prezent sub noua marcaproprie, Carrefour, se numara Reinert Romania (salamuri feliate inambalaj vidat), Orkla Foods Romania (margarina), Vascar (pate) sauFarmec Cluj-Napoca (cosmetice).

Si Real, principalul competitor al Carrefour pe hipermarketuri,a reusit in acest an sa semneze contracte cu fratii Micula,proprietarii European Drinks sau cu Radu Timis, actionarul CrisTimpentru productia de marci private.

Marcile private, mai ieftine decat brandurile deja consacrate,castiga teren in actualul context economic in care consumatoruleste mult mai atent la modul in care repartizeaza bugetul decumparaturi. Un studiu al companiei Daedalus arata ca in martie 45%din clientii unui hipermarket erau interesati de marcile private,fata de doar 20% in 2008.

In Romania, marcile private ale retailerilor reprezinta doar 5%din vanzarile lor, fata de 20-30% in majoritatea tarilor din vestulEuropei, piata locala fiind astfel estimata la 250 de milioane deeuro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO