Eveniment

Marile companii aeriene europene nu se pot apropia de profitabilitatea celor americane

Marile companii aeriene europene nu se pot apropia de...

Autor: Catalina Apostoiu

14.12.2016, 00:00 779

La suprafaţă, industria aeriană europeană nu pare să fi suferit prea multe modificări faţă de acum 20 de ani: companii naţionale ca Air France, British Airways, Iberia, KLM şi Lufthansa domină mai multe huburi gigante. Şi totuşi, piaţa s-a schimbat considerabil, scrie Bloomberg.

În ultimii aproximativ 10 ani, 10 companii aeriene din regiune s-au combinat în trei grupuri uriaşe, un proces de consolidare care face ca piaţa europeană să semene destul de mult cu cea americană. Însă în timp ce restructurările implementate de American Airlines, Delta Air Lines şi United Continental Holdings au dus la câştiguri record în ultimii ani, companiile europene sunt în continuare mult mai puţin profitabile. Acestea au în continuare un personalul înclinat către greve, se confruntă cu o mulţime de restrictţii impuse de autorităţi din mai multe ţări, iar, din motive de mândrie naţională, companiile care fac parte din marile grupuri continuă să opereze ca branduri separate cu costurile implicate.

Un motiv cheie al problemelor industriei europene: numărul prea mare de jucători, mulţi dintre aceştia încă deţinuţi de stat. Cele mai mari trei companii europene au o cotă de piaţă combinată de aproximativ 29%, în timp ce în SUA cele mai mari trei companii controlează 52%. „Europa are prea multe grupuri aeriene pentru dimensiunea pieţei“, spune Jonathan Wober, analist al CAPA-Centre for Aviation. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO