Eveniment

Marriott preia Starwood, pentru 12,2 miliarde de dolari, formând cel mai mare lanţ hotelier din lume

Marriott preia Starwood, pentru 12,2 miliarde de dolari, formând cel mai mare lanţ hotelier din lume

Autor: Anca Dumitrescu

16.11.2015, 14:12 335

Board-urile ambelor companii au aprobat în unanimitate acordul de fuziune. Compania rezultată va deţine 5.500 de hoteluri şi 1,1 milioane de camere în total, în peste 100 de ţări, se arată într-un comunicat.

Marriott va plăti 11,9 miliarde de dolari sub formă de acţiuni şi 340 de milioane de dolari în numerar.

Traanzacţia evaluează fiecare acţiune Starwood la 72,08 dolari pe unitate, incluzând o componentă a ofertei de preluare de 2 dolari în numerar pentru un titlu.

Starwood, proprietarul brandurilor St. Regis şi Sheraton, a anunţat în aprilie că analizează mai multe opţiuni strategice.

În luna iulie, Starwood a purtat discuţii cu posivili investitori, între care InterContinental Hotels Group, Wyndham Worldwide şi fonduri suverane de investiţii.

Tranzacţia cu Marriott ar putea fi finalizată la jumătatea anului 2016.

Lanţul Starwood Hotels & Resorts a inaugurat în august, la Bucureşti, prima unitate Sheraton de pe piaţa românească şi negociază deschiderea unor hoteluri în Cluj-Napoca şi Timişoara.

Starwood Hotels & Resorts a intrat oficial în acest an pe piaţa din România cu brandul Sheraton, după ce a semnat un contract de franciză pe cel puţin 20 de ani cu Grand Plaza Hotel, care deţinea fostul hotel Howard Johnson din Bucureşti.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. este una dintre cele mai importante companii de ospitalitate şi agrement din lume, cu aproape 1.200 de proprietăţi în 100 de ţări şi 181.400 de angajaţi în cadrul proprietăţilor sale deţinute şi administrate.

Între mărcile operate de Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. se află Sf. Regis, Luxury Collection, Westin, Le Meridien, Sheraton.

Marriott International este prezent la rândul său în România prin JW Marriott Bucharest Grand Hotel din Bucureşti.

Marriott deţine peste 4.100 de proprietăţi şi cel mai larg portofoliu de branduri hoteliere din industria globală de profil. Între brandurile companiei se află JW Marriott, The Ritz Carlton, Bulgari şi Renaissance.

AFACERI DE LA ZERO