Eveniment

Master Planul de Transport: mai multe autostrăzi, printre care şi Sibiu - Piteşti, se transformă în drumuri expres

Mediafax Foto

Mediafax Foto

01.10.2014, 00:06 2921

România are ca prioritate construirea până în 2030 a 656 de kilometri de autostrăzi şi 2.226 de kilometri de drumuri expres, potrivit unui document de sinteză al Master Planului General de Transport, furnizat de Ministerul Transporturilor. Mai mult, autostrada Sibiu - Piteşti, solicitată inclusiv de cel mai mare exportator local, producătorul auto Dacia, va fi construită în regim de drum expres.

Master Planul de Transport diferă puternic de planurile pe care guvernul le-a prezentat la finalul anului trecut, care arătau că în România vor fi construiţi până în 2020 alţi circa 2.400 de kilometri de autostrăzi, pe lângă cei 644 de kilometri pe care România îi are în prezent. Costul estimat al autostrăzilor şi drumurilor expres prezentate în Master Plan se ridică la aproape 24 miliarde de euro.

În Master Plan mai figurează ca autostrăzi ce ar urma să fie construite tronsoanele Sibiu - Braşov, Braşov - Comarnic, Ploieşti - Comar­nic, Craiova - Piteşti, Braşov - Bacău şi Gilău - Borş. Pe de altă parte, şosele precum Bucureşti - Alexandria - Craiova, Buzău - Focşani sau centura de sud a Capitalei apar ca viitoare drumuri expres.

În general, drumurile expres au un cost cu circa 30% mai mic decât autostrăzile şi lasă posibilitatea să fie transfor­mate în autostrăzi în timp, în funcţie de trafic. Drumul expres este o şosea cu patru benzi pe care, în principiu, sensul de mers poate fi alternat în funcţie de dimensiunile traficului auto, pe când o autostradă presupune cel puţin două benzi pe sens, benzi de urgenţă, precum şi spaţii de demarcare pe mijloc.

Informaţiile care apar în documentul de sinteză al Master Planului de Transport amintesc de declaraţiile actualului preşedinte Traian Băsescu, care spunea în 1999, pe vremea când era ministru al transporturilor, că România nu are nevoie de autostrăzi.

Master Planul General de Transport urma să fie prezentat azi în cadrul şedinţei comisiilor reunite de transport ale Parlamentului României şi să fie supus spre dezbatere publică, astfel că forma actuală poate fi modificată înainte de a fi adoptată.

Firma britanică AECOM este con­sultantul statului la realizarea Master Planului de Transport care stă la baza pregătirii proiectelor finanţate din fonduri europene în perioada 2014-2020, dar şi la estimarea cererii de transport pentru termen mediu şi lung. Valoarea contractului de realizare a Master Planului, semnat în 2012, se ridică la 9,5 milioane de lei (2,1 milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO