Eveniment

Mazars: Transformarea digitală, rezilienţa la şocuri şi managementul riscului în companie sunt pe locurile cele mai de sus în agenda conducerii companiilor

Mazars şi CCIFER, cu sprijinul ZF, au organizat miercuri, 27 ianuarie, conferinţa „Guvernanţa Corporativă: Leadership în tranziţie şi realitatea postpandemică“, prilejuită de lansarea studiului cu acelaşi nume.

Mazars şi CCIFER, cu sprijinul ZF, au organizat miercuri, 27 ianuarie, conferinţa „Guvernanţa Corporativă: Leadership în tranziţie şi realitatea postpandemică“, prilejuită de lansarea studiului cu acelaşi nume.

Autor: Răzvan Botea

28.01.2022, 18:40 92

Unu din doi membri seniori din consiliile de administraţie ale companiilor sau directori executivi afirmă că şi-a schimbat strategia companiei pe termen lung.

Transformarea digitală, rezilienţa la şocuri şi managementul riscului în companie sunt cele mai impor­tante teme pe agenda consiliilor de admi­nis­traţie şi directorilor exe­cutivi, arată un studiu Mazars, realizat împreună cu Henley Business School şi prezentat în cadrul evenimentului Mazars-CCIFER/ZF „Guvernanţa Cor­porativă: Leadership în tranziţie şi realitatea postpan­demică.“

„Rezilienţa organizaţională şi managementul riscului se menţin printre preocupările cele mai importante, dar există un balans în ceea ce priveşte inovaţia. 52% dintre respondenţi au afirmat că transformarea digitală şi inovaţia au fost printre preocupările lor şi vor fi şi în următoarele 10 luni“, a spus, în cadrul evenimentul, Răzvan Butucaru, partener al Mazars România şi liderul departamentului Financial Services and Advisory.

Cu sprijinul platformelor media ale Ziarului Financiar, Mazars şi CCIFER (camera de comerţ româno-franceză) au organizat miercuri, 27 ianuarie, conferinţa „Guvernanţa Corporativă: Leader­ship în tranziţie şi realitatea postpan­demică“, prilejuită de lansarea studiului cu acelaşi nume. La eveniment au participat şi lideri de companii de diferite dimensiuni din România, care au dezbătut mo­dificările din managementul com­paniilor care au survenit pandemiei.

„Vorbim acum de o guvernanţă în care este nevoie de o gândire strategică care aduce valoare pe termen lung, pentru toate părţile interesate, într-un mix din grija faţă de echipe, comunităţi, mediu, în care rolurile şi responsabilităţile tuturor actorilor implicaţi se schimbă“, a spus Adela Jansen, membru în consiliul director al CCIFER. Studiul citat arată că peste 8 din 10 lideri de companii sunt de părere că bunăstarea angajaţilor este din ce în ce mai importantă şi au preocupări în acest sens.

„Se observă o preocupare a companiilor pe ceea ce înseamnă bunăstarea angajaţilor. 80% din respondenţi afirmă că în cadrul organizaţiilor lor, consiliul de administraţie s-a ocupat  mai mult în această direcţie, în a motiva angajaţii şi în a gestiona potenţialele sentimente negative faţă de activitatea companiilor“, a mai spus Răzvan Butucaru.

De asemenea, peste jumătate din respondenţii studiului au spus că pandemia a schimbat modul în care liderii de companii gândesc strategia pe termen lung: „52% dintre respondenţi afirmă că şi-au revizuit strategia pe termen lung. Este un moment de analiză pentru fiecare organizaţie.“

Studiul a fost condus în rândul a peste 270 de executivi şi membri ai boardurilor din companii din întrega lume. Sondajul poate fi descărcat de pe site-ul Mazars România.

„Printre principalele aspecte relevate de studiu a fost faptul că perioada aceasta a pandemiei a adus o schimbare în ceea ce priveşte strategia, modul de acţiune al companiilor, consiliul de adminis­traţie şi al conducerii executive“, a mai spus Răzvan Butucaru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO