Eveniment

McDonald's îşi pune ambiţia să facă ce nu a reuşit nimeni vreodată: să lanseze o monedă universală, cu aceeaşi valoare în orice ţară. Ce este MacCoin, moneda lansată de McDonald's şi în România, şi ce puteţi face cu ea

McDonald's îşi pune ambiţia să facă ce nu a reuşit...

Autor: Alex Ciutacu

30.07.2018, 16:10 2545

McDonald`s a decis al nivel global să lanseze cinci monede în ediţie limitată dedicate burgerului Big Mac, care se vor numi MacCoin şi vor transcede diferenţele dintre puterea de cumpărare a 50 de ţări, printre care şi România.

Prin urmare, cu ocazia aniversării de 50 de ani de la lansarea produsului Big Mac, lanţul de restaurante de tip fast food lansează monedele MacCoins, care vor fi împărţite, în limita stocului disponibil, în cadrul a trei evenimente din Bucureşti, Cluj şi Constanţa şi prin acţiuni de social media. În plus, clienţii pot primi câte un MacCoin şi în restaurante, la achiziţionarea unui meniu Big Mac.

 

În ultimii 23 de ani am vândut peste 70 de milioane de burgeri Big Mac în România şi, încă de la deschiderea primului restaurant McDonald’s în ţara noastră, Big Mac este unul dintre cele mai populare produse din meniu. De aceea, suntem mândri să fim printre cele peste 50 de ţări din toată lumea care au ocazia să marcheze aniversarea de 50 de ani Big Mac prin oferirea monedelor în ediţie limitată MacCoins”, a declarat Daniel Boaje, Director General Premier Restaurants Romania.

Cele cinci monede sunt realizate din alamă şi sunt diferite în funcţie de specificul perioadei de zece ani pe care o celebrează, din cei 50 de ani de existenţă ai produsului Big Mac.

Începând din data de 3 august clienţii pot schimba o monedă pentru un Big Mac în orice restaurant din ţările participante la proiect. În total, vor fi 6,2 milioane de monede MacCoin. Moneda va avea aceeaşi valoare în toate ţările – un Big Mac – indiferent de economia ţării respective.

Ideea că Big Mac ar putea reflecta indicele de cumpărare a unei ţări nu este una nouă. Publicaţia The Economist a lansat în urmă cu peste 30 de ani Indicele Big Mac, un ghid bazat pe teoria parităţii puterii de cumpărare, care compară preţul unui Big Mac în zeci de ţări din întreaga lume.

Pentru anul 2018, datele arată că un român care câştigă salariul me­diu pe economie îşi permite să îşi cumpere lunar circa 300 de hamburgeri Big Mac, cu 70 mai mulţi decât acum doi ani, arată cal­culele ZF făcute pe baza da­telor The Economist.

Indexul Big Mac, lan­sat de publicaţia The Eco­no­mist acum mai bine de trei de­cenii, compară pre­ţul aces­tui produs în câteva zeci de ţări diferite din lume.

Calculele ZF relevă fap­­tul că în ulti­mii ani eco­no­mia a cres­cut şi odată cu ea şi puterea de cum­pă­ra­re. Totuşi, România rămâne una dintre cele mai sărace ţări din UE, iar indicele Big Mac con­fir­mă acest lucru.

Un angajat român care câştigă sa­la­­riul mediu pe economie de circa 691 de dolari net lunar (2.750 de lei net pe lună) îşi permite să cumpere circa 300 de hamburgeri Big Mac, un polonez are bani suficienţi pen­tru peste 350, iar un cetăţean al zonei euro îşi permite să cumpere aproape 450 de burgeri din câştigul său lunar de aproape 2.100 de dolari americani.

Un Big Mac costă în România 2,3 dolari, potrivit The Economist.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO