Linia de metrou costă 215 mil. euro, dar noile probleme ar putea ridica semnificativ acest cost, având în vedere că avem de-a face cu imobile care au fost evacuate şi cu o şosea care nu mai este deocamdată funcţională.
Ministerul Transporturilor a solicitat reprezentanţilor Metrorex, ai proiectantului, consultantului şi constructorului Magistralei 5 o analiză pentru identificarea cauzei şi soluţii pentru rezolvarea imediată a problemelor cauzate de surparea de teren din zona Eroilor din Capitală, constructorul afirmând că „tendinţa tasărilor este spre stagnare“.
Constructorul secţiunii Râul Doamnei - Eroilor este Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (România) - AB Construct (România). În plus, potrivit unui comunicat emis sâmbătă seara de minister, ministrul transporturilor Dan Costescu a convocat Comitetul Ministerial pentru Situaţii de Urgenţă „pentru a analiza şi a lua toate măsurile care se impun în vederea soluţionării tuturor deficienţelor ce pot apărea din cauza acestei situaţii“.
Ministrul transporturilor Dan Costescu a discutat sâmbătă-seară la sediul Ministerului Transporturilor cu reprezentanţii Metrorex, ai constructorului, proiectantul, consultantul şi cu firma de monitorizare a terenului şi imobilelor din zonă. Aceştia au prezentat situaţia din teren, primele măsuri pe care le-au luat, precum şi măsurile care se impun în perioada imediat următoare.
„Ca urmare a străpungerii planificate a peretelui de beton armat al incintei staţiei de metrou Eroilor în zona intersecţiei dintre axul 1 şi linia 2 pentru intrarea în staţie a utilajului TBM, s-au produs infiltraţii cu antrenare de material solid pe conturul utilajului. Fenomenul s-a declanşat în data de 11 decembrie 2015, la ora 15.30, generând tasări sub placa carosabilă. Imediat, constructorul a umplut golurile apărute sub carosabil cu circa 70 de metri cubi de beton“, potrivit Ministerului Transporturilor.
Fenomenul de tasare a continuat şi sâmbătă, drept pentru care au fost luate mai multe măsuri pentru stabilizarea zonei din subteran. După turnarea unei cantităţi suplimentare de beton (de circa 120 de metri cubi), s-au executat lucrări de stopare a infiltraţilor prin etanşarea bazei utilajului.
"Specialişti din cadrul Metrorex precum şi constructorul monitorizează 24 din 24 de ore, prin măsurători specifice evoluţia tasărilor. Constructorul susţine că tendinţa tasărilor este spre stagnare, dar ca măsură asiguratorie, zona va fi în continuare monitorizată", se arată în comunicatul instituţiei.
Traficul rutier pe bulevardul Eroilor şi pe bulevardul Eroilor Sanitar a fost închis sâmbătă, din cauza unei surpări de teren cauzate de lucrările la extinderea magistralei de metrou, existând riscul de prăbuşire a şoselei, incidentul fiind semnalat de firma care face lucrări de modernizare şi extindere la metrou.