Eveniment

Când Ministerul Transporturilor desenează pe hârtie proiecte de zeci de miliarde de euro. Pentru cei 11 kilometri de centură a capitalei dintre DN2 şi A2 nici acum nu au început lucrările, deşi contractul a fost semnat pe 2 martie 2020. „Antreprenorul în momentul de faţă a primit toate avizele, urmează efectiv să înceapă lucrările.“

După aproape trei luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor de modernizare a sectorului DN2 - A2 din Centura Bucureşti, lucrările nu au început.

După aproape trei luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor de modernizare a sectorului DN2 - A2 din Centura Bucureşti, lucrările nu au început.

Autor: Miruna Diaconu

30.07.2020, 00:07 3345

Cozile de maşini zilnice ce se formează de la intrarea pe Centura Capitalei  de pe Autos­trada Soarelui vor mai dura încă cel puţin un an. Astfel, lucrările de modernizare a sectorului DN2-A2 din Centura Bucureştiului urmează să fie începute de constructor, dar nu se ştie când, iar ter­menul de finalizare a lucrărilor este luna august a anului viitor.

„Antreprenorul în momentul de faţă a primit toate avizele, urmează efectiv să înceapă lu­crările. Antreprenorul a aşteptat să pri­mească toate avizele pentru a începe lucrările“, spun re­pre­zentanţii Companiei Naţionale de Admi­nistrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Până în prezent au fost realizate lucrări premergătoare execuţiei efective, adică ridicări topografice, defrişări, decopertări pământ vegetal, identificarea reţelelor de utilităţi, identificarea muniţiilor neexplodate, realizarea investigaţiilor arheologice, amenajarea punc­tului de lucru de la Cernica, realizare orga­nizare de şantier, activităţi premergătoare lucră­rilor de demolare construcţii existente în amplasament.

După aproape trei luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor de mo­dernizare a sectorului DN2 - A2 din Centura Bucureşti, lucrările nu au început. Totuşi, data exactă a începerii lucrărilor efective de modernizare nu se ştie, „cât de curând“, spun reprezentanţii CNAIR.

„Având în vedere că durata contractuală este de 15 luni calculate de la data ordinului de începere, respectiv 04.05.2020, termenul contractual este august 2021. În situaţia în care termenul de execuţie nu va fi respectat, se va face o analiză a evenimentelor care au deter­mi­nat nerespectarea termenului. Dacă, în urma analizei, rezultă că întârzierile sunt impu­tabile constructorului, se vor pune în aplicare prevederile contractuale referitoare la neres­pectarea termenelor“, spun reprezentanţii CNAIR.

Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a fost emis la începutul lunii mai, de către Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, împreună cu directorul general adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier. „Suntem într-o continuă dezvoltare a infras­tructurii rutiere pe regiunea Bucureşti - Ilfov, luna trecută am predat amplasamentul cons­tructorului pentru realizarea pasajului de la Mogoşoaia, iar astăzi deschidem un nou şantier aici pe DN2 - A2. În perioada următoare vom începe mai multe lucrări impor­tante pentru zona Bucureşti - Ilfov, şi anume: pasajul Berceni, pasajul Olteniţa. De asemenea, în luna iunie încep lucrările la Au­tostrada A0, cea mai importantă şi aştep­tată de către cetăţeni“, a declarat atunci Ionel Scrioş­teanu, secretar de stat în Ministerul Trans­porturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

Nici la Autostrada A0, cea care va înconjura Bucureştiul, nu au început lucrările, astfel că pe site-ul CNAIR, la toate loturile autostrăzii  stadiul fizic actual al lucrărilor este de 0%.

Termenul contractual pentru moder­nizarea sectorului DN2-A2 din Centura Bucureştiului este de 15 luni. Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,5 kilometri din centura rutieră a munici­piului Bucureşti, sector DN2 (km 12+300) - A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacităţii de circulaţie de la 2 benzi la 4 benzi de circulaţie (câte două pe sens) şi eliminarea unor intersecţii la nivel prin reali­zarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi precum şi reabilitarea pasajelor şi a podurilor existente pe acest sector de drum naţional.

Valoarea contractului semnat cu antre­prenorul Tirrena Scavi este de 235.747.292,70 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind Fondul de Coeziune în cofinanţare cu bugetul de stat. Durata contractului este de 75 de luni şi cuprinde: 15 luni perioada de execuţie şi minimum 60 luni perioada de notificare a de­fecţiunilor.

miruna.diaconu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO