Eveniment

Ministrul transporturilor, un vizionar: Nu mai avem nevoie de străzi, ci de aeroporturi

Opinie Iulian Anghel - editor politic ZF

Ministrul transporturilor, un vizionar: Nu mai avem...

Autor: Iulian Anghel

20.05.2019, 16:00 1854

Ministrul transporturilor Răzvan Cuc a rupt ieri demonstrativ contractul cu firma care construia centura ocolitoare a Tecuciului, de doar şapte kilometri, şi, pentru că era la o aruncărută de băţ, a dat şi pe la Galaţi să-i anunţe pe localnici că le constuieşte aeroport.

Aeroport într-un oraş ajuns aproape o ruină, cu un centru ca o mahala şi cu oameni din fruntea urbei care susţin că nu fac un doc pentru sutele de nave de croazieră care circulă pe Dunăre pentru că oraşul s-au umple de consumatori de droguri şi de femei de moravuri uşoare.

Mai pe la sud aşa, Liviu Dragnea, puternicul şef al PSD, se luptă cu roşiile otrăvite şi se înfruptă din mirosul de ceapă românească. Şi, da, se mai luptă corp la corp cu „dublul standard“, deşi nimeni nu explică ce este dublul standard şi cum poate fi el dovedit. Pentru că chiar ministrul cu care merge peste tot, dl Daia, spunea acum mai doi ani că nu a descoperit „dublul standard“, în momentul în care ţările grupului Vişegrad au cerut României să se alăture demersului lor de a dovedi chiar „dublul standard“.

Economia creşte, salariile cresc, dar opoziţia vede peste tot un dezastru economic. O fi având PSD multe probleme, dar economia nu a trăit de multă vreme momente mai bune. Chiar preşedintele Iohannis, care sprijună în alegeri PNL, partidul al cărui şef a fost, susţine: „În prezent, din punct de vedere economic, România merge într-o direcţie greşită“. Dacă o creştere de 5% în TI/2019 este „greşită“, atunci ce nu este greşit pe lume?

Orice este greşit în ţara asta, dacă te iei după partcipanţii în alegeri. Politica este greşită, economia este greşită. Noroc că gălăţenii nu au avut până acum un aeroport ca să fugă cu toţii în China.

Care sunt temele de campanie? Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România le-a solicitat candidaţilor pentru alegerile europarlametare de duminică răspunsuri la cinci întrebări. Între ele: ar fi mai degrabă recomandabil ca UE să sprijine prioritar „campioni economici naţionali“ sau să orienteze eforturile conjugate spre dezvoltarea de produse paneuropene, după modelul Airbus?

 Sau: Libera circulaţie, în special a lucrătorilor, va fi menţinută ca principiu fundamental sau, din diverse motive, se va continua politica de restricţionare a mobilităţii forţei de muncă? Ce cred candidaţii despre asta? Ce vor susţine ei în Parlamentul European, în cazul în care ajung acolo? Păi ce să creadă candidaţii nimănui? Pentru că peste tot şi la toate televiziunile sunt Dragnea, Orban şi, pe ici pe colo, Cioloş. Măcar acesta din urmă candidează şi va câştiga un mandat, potrivit sondajelor, dar eu nu am văzut pe nimeni să-l întrebe dacă va şi rămâne la Bruxelles. Pentru că, foarte probabil, va ţinti şi mai sus şi atunci întrebarea: de ce candidezi în dorul lelii? Ca să „ţină lista“ veţi zice. Da, dar oamenii îl votează pe el, nu pe altul.

O ştire de ieri, pe Mediafax: Zeci de oameni au protestat la Sibiu pentru începerea lucrărilor la Autostrada Sibiu – Piteşti. La celălalt colţ de ţară, la Galaţi, Cuc desfiinţează contracte de drumuri şi promite aeroporturi. Nu au nimic din acestea treabă cu alegerile europarlamentare, veţi zice. Aşa este. Dar ce treabă cu alegerile europene are promisiunea lui Dragnea că face nu ştiu câte centre de spălarea lânii de oaie? Sau cu talentul lui la întins fripturi pe grătar?

Şi toţi ne bulucim să plângem mai apoi că ce lipsit de simţ civic este acest popor. Am auzit de curând pe cineva din înalta societate susţinând pe un ton profetic că lipsa la vot echivalează cu o crimă. Serios? Unde ne sunt atunci „etimologiile“ şi unde este Roland Barth, părintele semioticii, disciplina care cercetează felul în care funcţionează comunicarea? Păi dacă politicienii sau intelectualii nu stăpânesc aceste noţiuni, cine să le stăpânească? Când tu nu ai în partide oameni credibili şi aduci în bătălie oaste de strânsură de ce pretinzi respectul maselor şi subestimezi dorinţa oamenilor de a participa la viaţa publică? Mă întorc la întrebările AOAR. Sunt întrebări grave. Câţi din politică se încumetă să dea un răspuns?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO