Eveniment

Mirela Călugăreanu, fosta şefă ANAF: Acum contribuabilul nu trebuie să se mai deplaseze pentru depunerea unei cereri şi pentru eliberarea unei adeverinţe sau unui certificat fiscal

Conferinţa de fiscalitate ZF & Servicii Premium Tax & Advanced Business Software

Mirela Călugăreanu, fosta şefă ANAF: Acum...

Autor: Alex Ciutacu

14.02.2019, 13:40 1349

Spaţiul Privat Virtual şi sistemul PatrimVen sunt două soluţii care simplifică atât comunicarea dintre contribuabil şi instituţii cât şi cea dintre instituţii cu privire la situaţia contribuabilului, reprezentând o evoluţie la nivel public faţă de modul în care funcţiona în urmă cu câţiva ani.

„La direcţia generală a finanţelor publice Bucureşti care are în portofoliu contribuabilii mijloci şi mici din Bucureşti şi llfov, numărul contribuabililor înrolaţi în Spaţiu Privat Virtual, şi mă refer la persoanele juridice active, a depăşit procesul de 51%. E un semnal bun. Avantajele comunicării prin acest sistem: economisirea timpului, sistem accesibil 24 din 24 în toate cele 7 zile, accesul la situaţia fiscală personală e mult mai facil, iar obţinerea de documente necesare precuma deverinţele de venit se realizează în timp real”, explică Mirela Călugăreanu, director general, direcţia reginală a Finanţelor Publice Bucureşti, în cadrul Conferinţei de fiscalitate ZF & Servicii Premium Tax & Advanced Business Software

Contribuabilii pot depune Declaraţia Unică, spre exemplu, în Spaţiul Privat Virtual.

„Spaţiul Privat Virtual, ca urmare a dorinţelor pe care contribuabilii le exprimă şi le manifestă, se dezvoltă în permanenţă. Elemente de noutate în 2018-2019 – atribuirea numărului de ordine pentru casele de marcat se realizează în timp real pentru cei înregistraţi în SPV. Declaraţia Unică se poate depune în SPV”.

Şi comunicarea interinstituţională are de câştigat în ultima perioadă.

„Nu în ultimul rând este important şi faptul că Ministerul Finanţelor şi ANAF pot comunica cu alte instituţii din ţară date şi informaţii care să nu mai necesite prezenţa contribuabilului sau deplasarea de la Casa de Sănătate, de la Primărie, doar pentru depunerea unei cereri şi pentru eliberearea unei adeverinţe sau un certificat fiscal. Acestea pot fi obţinute prin sistemul PatrimVen”, adaugă fosta şefă ANAF.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO