Investiţia a presupus dotarea integrală a claselor şi laboratoarelor cu ecrane interactive, laptopuri cu protecţie, camere pentru videoconferinţe, software educaţional, sisteme de management şi monitorizare a dispozitivelor.
Profesorii au fost instruiţi pentru a putea învăţa cum să folosească tehnologiile şi să le integreze în procesul de predare şi învăţare.
Primăria Municipiului Beiuş a finalizat în prima parte a acestui an un proiect de digitalizare a celor şase unităţi de învăţământ din oraş, cu o investiţie totală de 3,9 milioane de lei, bani proveniţi din PNRR.
Astfel, au fost implementate soluţii IT&C, iar în acest moment două grădiniţe, un liceul vocaţional pedagogic, un colegiu tehnic şi un colegiu naţional, precum şi o şcoală gimnazială beneficiază de echipamente de ultimă generaţie, clase digitalizate şi laboratoare moderne.
„Această investiţie nu este doar despre digitalizare, ci despre viitorul copiilor noştri şi al comunităţii. Am gândit acest proiect astfel încât să aducă beneficii concrete pe termen lung, atât prin accesul la tehnologii moderne, cât şi prin eficienţa administrării resurselor. Elevii din Beiuş vor avea acum condiţii similare cu cele din marile oraşe, ceea ce le va creşte semnificativ şansele în carieră”, a declarat Gabriel Popa, primarul Municipiului Beiuş, într-un comunicat de presă.
Autorităţile locale şi-au propus o standardizare a echipamentelor pe tipuri de clase, ceea ce asigură o bună compatibilitate tehnică în întreaga şcoală şi comunitate, respectiv creşterea eficienţei actului didactic.
Pentru a asigura o bună funcţionalitate a claselor digitalizate, primăria a solicitat ca echipamentele să fie puse în funcţiune integrat pentru fiecare sală şi să aibă teste de funcţionalitate. „Implementarea integrată va duce la creşterea utilizării dotărilor din sala de clasă, profesorii reuşind să utilizeze tehnologia şi echipamentele în predare atunci când acestea sunt gata de utilizare şi funcţionează corect în fiecare sală de clasă”, au detaliat reprezentanţii Primăriei Beiuş.
Toate echipamentele din sălile de clasă au o garanţie de cinci ani, care acoperă costurile de reparare sau înlocuire în caz de daune cauzate de accident, ceea ce în cazul şcolilor reprezintă o bună măsură asiguratorie.
Garanţia acoperă toate costurile rezultate din remedierea defectelor în perioada de garanţie, ceea ce înseamnă economie de timp, efort şi bani pentru personalul şcolii şi pentru bugetul municipalităţii, menţionează oficialii primăriei.
Un aspect important este, de asemenea, faptul că aceste sisteme digitale implementate în unităţile de învăţământ funcţionează exact ca într-o corporaţie - orice solicitare sau defecţiune se anunţă prin sisteme de tip ticket si help-desk, exact ca la multinaţionale.
Dincolo de dotarea celor şase unităţi de învăţământ preuniversitar, proiectul a inclus şi componenta de instruire a cadrelor didactice pentru a putea folosi tehnologia în procesul de predare şi învăţare.
„Instruirea structurată este esenţială şi îi sprijină să se familiarizeze cu aceste instrumente, să înţeleagă cum să le folosească, cum să integreze tehnologia în procesul de predare, cum să gestioneze dispozitivele şi aplicaţiile digitale din clasă. Sesiunile de instruire au fost şi sincron, dar şi asincron, astfel încât profesorii să aibă acces la sesiuni înregistrate de utilizare a acestor soluţii în procesul didactic şi pentru a învăţa etapizat.”
Implentarea digitalizării în cele şase unităţi de învăţământ aduce, astfel, beneficii atât pentru elevi şi pentru profesori, cât şi pentru comunitate şi administraţia locală, care reuşeşte să îşi optimizeze costurile cu aceste soluţii digitale.
Elevii învaţă în clase complet digitalizate şi după metode de învăţare bazate pe conţinut digital, profesorii dispun de platforme digitale pentru predare şi evaluare, iar astfel nivelul de educaţie creşte şi competitivitatea tinerilor din Beiuş este tot mai mare.
„Implementarea tehnologiei nu este doar o necesitate, ci o investiţie strategică în viitor, cu beneficii pe termen lung pentru întreaga comunitate. Digitalizarea, atunci când este planificată şi implementată corect, poate transforma educaţia, reducând decalajele dintre mediul urban şi rural şi oferind elevilor instrumentele necesare pentru a deveni profesioniştii de mâine”, au mai punctat reprezentanţii Primăriei Beiuş.