Eveniment

Nielsen: Consumul de alimente a crescut cu 17% în primele două săptămâni cu TVA redus

Nielsen: Consumul de alimente a crescut cu 17% în...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

03.07.2015, 08:30 1594

Producătorii: Este prea devreme să dăm un verdict, dar semnalele sunt bune.

Consumul de alimente s-a majorat cu 17% în comerţul modern în primele două săptămâni de la intrarea în vigoare a măsurii de re­du­cere a TVA la mâncare şi bău­turi nonalcoolice de la 24% la 9%, conform unui studiu al companiei de cercetare de piaţă Nielsen.

Acesta este primul raport care arată cum măsura reducerii TVA a afectat piaţa de 40 de miliarde de lei a alimentelor, în condiţiile în care cel mai aşteptat „studiu“ este cel al Minis­terului Agriculturii şi al Consiliului Concuren­ţei, instituţii care au fost cu ochii pe re­taileri pentru a vedea dacă preţurile vor fi reduse de la 1 iunie.

Datele Nielsen, care ia în calcul vânzările re­tai­lerilor, arată că preţurile au scăzut în me­die cu 11% în categoriile monitorizate de companie. Cele mai mari reduceri de preţuri s-au ob­ser­vat la cafea, carne, brânză, băuturi non-alco­olice şi snacksuri.

Cafeaua a beneficiat de o reducere de preţ de 15% a produselor care a condus la o creş­te­re a volumelor cu aproximativ 25% în perioa­da 1-14 iunie faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO