Consumul de alimente s-a majorat cu 17% în comerţul modern în primele două săptămâni de la intrarea în vigoare a măsurii de reducere a TVA la mâncare şi băuturi nonalcoolice de la 24% la 9%, conform unui studiu al companiei de cercetare de piaţă Nielsen.
Acesta este primul raport care arată cum măsura reducerii TVA a afectat piaţa de 40 de miliarde de lei a alimentelor, în condiţiile în care cel mai aşteptat „studiu“ este cel al Ministerului Agriculturii şi al Consiliului Concurenţei, instituţii care au fost cu ochii pe retaileri pentru a vedea dacă preţurile vor fi reduse de la 1 iunie.
Datele Nielsen, care ia în calcul vânzările retailerilor, arată că preţurile au scăzut în medie cu 11% în categoriile monitorizate de companie. Cele mai mari reduceri de preţuri s-au observat la cafea, carne, brânză, băuturi non-alcoolice şi snacksuri.
Cafeaua a beneficiat de o reducere de preţ de 15% a produselor care a condus la o creştere a volumelor cu aproximativ 25% în perioada 1-14 iunie faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014.