Noul "super pantof" Adidas este conceput pentru a fi purtat o singură dată - şi pentru a doborî recorduri mondiale, scrie WSJ.
Cântărind 138 de grame, adică mai puţin de o treime de kilogram, pantoful este atât de uşor încât alergătorii de elită s-au îndoit iniţial că ar putea rezista pe durata unei curse lungi. Amanal Petros, un alergător german care în 2021 a stabilit recordul naţional la maratonul masculin, a râs necontrolat când l-a ţinut pentru prima dată în mână.
Aşadar, atunci când o mână de alergători au încălţat Adizero Adios Pro Evo 1 la Maratonul Berlinului de la sfârşitul săptămânii trecute, directorii şi designerii gigantului german al adidaşilor s-au adunat într-un cort din apropierea liniei de sosire fără să ştie exact la ce să se aştepte.
Apoi, etiopianca Tigst Assefa a doborât recordul mondial feminin cu mai mult de două minute, depăşindu-şi totodată propriul timp de la cursa de anul trecut cu aproape patru minute - marje uriaşe în alergarea de elită. Alţi cinci atleţi care au purtat pantofii au realizat, de asemenea, timpi excepţionali, printre care Petros, care şi-a doborât propriul record naţional în cursa masculină.
"Eram încrezători că cineva ar putea alerga rapid în pantof", a declarat Charlotte Heidmann, manager principal de produs global al Adidas, "dar doborârea recordului cu două minute este ceva ce i-a uimit pe toţi".
Cursa câştigătoare a lui Assefa a fost un triumf pentru Adidas în arena extrem de competitivă a tehnologiei sportive. A fost, de asemenea, un impuls binevenit pentru o companie care încă se redresează în urma colapsului costisitor al parteneriatului său Yeezy cu rapperul Kanye West, cunoscut sub numele de Ye.
Adidas a trecut printr-o perioadă dificilă de când a pus capăt parteneriatului cu West anul trecut din cauza comentariilor antisemite ale acestuia. Colaborarea cu Yeezy a fost profitabilă şi a reprezentat aproximativ 8% din veniturile totale ale Adidas.
Compania a declarat recent că un plan de redresare a început să dea rezultate, stimulat de decizia de a vinde stocurile rămase de la Yeezy în valoare de aproximativ 1 miliard de dolari.
Rivalul Adidas, Nike, a avut propriul său parcurs dificil, valoarea acţiunilor sale scăzând cu aproximativ 30% din luna mai. Acţiunile Nike şi-au revenit joi, după ce compania a raportat o creştere de 2% a veniturilor în comparaţie cu acelaşi trimestru al anului trecut, sugerând că societatea îşi recapătă un oarecare impuls.
Nike a afirmat într-o declaraţie că "a fost pionierul revoluţiei moderne a tehnologiei încălţămintei de curse" şi că are mai multe prototipuri de încălţăminte testate de alergătorii săi înaintea Jocurilor Olimpice de la Paris de anul viitor.