Eveniment

Noul termen de finalizare pentru autostrada Cernavodă-Medgidia: 2012

Noul termen de finalizare pentru autostrada Cernavodă-Medgidia: 2012

Ministrul transporturilor spune că nu va mai tolera ca firmele să încalce contractele

Autor: Neagu Lidia-Ileana, Andreea Neferu

21.04.2011, 23:55 194

Compania Naţională de Auto­străzi şi Drumuri Naţionale dinRomânia (CNADNR) estimea­ză că finalizarea tronsonului deauto­stradă Cernavodă - Med­gidia (19,25 km) va costa între 500 şi700 de milioane de lei (120-170 milioane de euro), fără TVA,potrivit unui anunţ de intenţie publicat pe e-licitatie.ro.

CNADNR a reziliat la începutul săptă­mânii trecute contractulcu francezii de la Colas pentru acest tronson, iar acuminten­ţionează să scoată la licitaţie respectivul drum, dataprevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare fiindsfârşitul lunii mai. Pe de altă parte, termenul de finalizare alucrărilor de construcţie este de un an de la adjudecareacontractului, la care se adaugă doi ani de garanţie.

Cu toate acestea, există şanse destul de mici ca lucrările săînceapă chiar de anul acesta. "E foarte târziu. Reziliereacon­tractului are şi o serie de repercusiuni asupra procesului deconstrucţie în sine. Probabil lucrările vor fi reluate la anul,având în vedere faptul că respectivul tronson va fi scos lalicitaţie din nou, va urma şi o perioadă de contestaţii, astfel căsezonul de construcţii 2011 pentru această autostradă s-a dus.Costurile sunt mari dacă privim lucrurile din perspectiva timpuluipierdut", a declarat Răzvan-Nicu­lescu Aron, prim-vicepreşedinte alPatrona­tului Socie­tăţilor din Construcţii.

Finanţarea autostrăzii Cernavodă-Med­gidia va fi asigurată de laBanca Europeană de Investiţii, din fonduri comunitareneram­bursabile şi de la bugetul de stat.

Colas a primit în noiembrie 2008 con­tractul pentru tronsonul deautostradă Cernavodă-Medgidia, în valoare de 634 milioane lei (172milioane de euro), fără TVA, din care a încasat 97 milioane de lei,inclusiv TVA.

Boagiu a spus că a reziliat contractul cu firma francezădeoarece aceasta a cerut supli­mentarea valorii contractului cu 16mil. euro, ca urmare a modificării traseului pe o distanţă de 14km, nefinalizarea proiectului tehnic pentru acest tronson,prelungirea termenului final cu doi ani, până în 2013, şi începereaconstrucţiei pe o distanţă de 5,5 km cu un an întârziere, respectivîn vara anului 2010.

Ca reacţie la anunţul ministrului privind reziliereacontractului, Colas a susţinut că a primit autorizaţiile şiterenurile doar pentru construcţia a 6 kilometri din tronsonulCernavodă-Medgidia, aşteptând decizia oficială pentru restul de 14kilometri.

La începutul săptămânii, Transporturile au reziliat şicontractul pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei - Ploieşti(42,5 kilometri), realizat de firmele a trei oameni de afaceriromâni, supranumiţi "regi ai asfaltului": Spedition UMB,Tehnostrade (ambele controlate de Dorinel Umbrărescu), PA&COInternational (Costel Căşuneanu) şi Euroconstruct Trading '98 (DanBesciu). Motivul rezilierii a fost abandonarea lucrărilor pe untronsons de 2 kilometri, dar şi faptul că firmele ar fi cerut plăţisuplimentare.

Tron­sonul Moara Vlăsiei-Ploieşti a stârnit de-a lungul timpuluio serie de controverse, pornind de la întârzierea lucrărilor şipână la suplimentarea cu 25% a proiectului, până la circa 242milioane de euro fără TVA. Constructorii ar fi cerut şi acummajorarea preţului din contract cu încă 47%, potrivit AncăiBoagiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO