Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale dinRomânia (CNADNR) estimează că finalizarea tronsonului deautostradă Cernavodă - Medgidia (19,25 km) va costa între 500 şi700 de milioane de lei (120-170 milioane de euro), fără TVA,potrivit unui anunţ de intenţie publicat pe e-licitatie.ro.
Cu toate acestea, există şanse destul de mici ca lucrările săînceapă chiar de anul acesta. "E foarte târziu. Reziliereacontractului are şi o serie de repercusiuni asupra procesului deconstrucţie în sine. Probabil lucrările vor fi reluate la anul,având în vedere faptul că respectivul tronson va fi scos lalicitaţie din nou, va urma şi o perioadă de contestaţii, astfel căsezonul de construcţii 2011 pentru această autostradă s-a dus.Costurile sunt mari dacă privim lucrurile din perspectiva timpuluipierdut", a declarat Răzvan-Niculescu Aron, prim-vicepreşedinte alPatronatului Societăţilor din Construcţii.
Finanţarea autostrăzii Cernavodă-Medgidia va fi asigurată de laBanca Europeană de Investiţii, din fonduri comunitarenerambursabile şi de la bugetul de stat.
Colas a primit în noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul deautostradă Cernavodă-Medgidia, în valoare de 634 milioane lei (172milioane de euro), fără TVA, din care a încasat 97 milioane de lei,inclusiv TVA.
Boagiu a spus că a reziliat contractul cu firma francezădeoarece aceasta a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16mil. euro, ca urmare a modificării traseului pe o distanţă de 14km, nefinalizarea proiectului tehnic pentru acest tronson,prelungirea termenului final cu doi ani, până în 2013, şi începereaconstrucţiei pe o distanţă de 5,5 km cu un an întârziere, respectivîn vara anului 2010.
Ca reacţie la anunţul ministrului privind reziliereacontractului, Colas a susţinut că a primit autorizaţiile şiterenurile doar pentru construcţia a 6 kilometri din tronsonulCernavodă-Medgidia, aşteptând decizia oficială pentru restul de 14kilometri.
La începutul săptămânii, Transporturile au reziliat şicontractul pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei - Ploieşti(42,5 kilometri), realizat de firmele a trei oameni de afaceriromâni, supranumiţi "regi ai asfaltului": Spedition UMB,Tehnostrade (ambele controlate de Dorinel Umbrărescu), PA&COInternational (Costel Căşuneanu) şi Euroconstruct Trading '98 (DanBesciu). Motivul rezilierii a fost abandonarea lucrărilor pe untronsons de 2 kilometri, dar şi faptul că firmele ar fi cerut plăţisuplimentare.
Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti a stârnit de-a lungul timpuluio serie de controverse, pornind de la întârzierea lucrărilor şipână la suplimentarea cu 25% a proiectului, până la circa 242milioane de euro fără TVA. Constructorii ar fi cerut şi acummajorarea preţului din contract cu încă 47%, potrivit AncăiBoagiu.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels