„Vrem să licităm lotul 1, 4 şi 5 pentru proiect tehnic şi acord de construcţie până la 30 noiembrie“, a spus Buşe.
El a adăugat că la loturile 2 şi 3, cele mai dificile, se va finaliza în câteva zile traseul final, iar în aprilie 2017 va fi finalizat studiul de fezabilitate, licitaţia urmând să fie lansată în mai 2017.
Buşe a afirmat că, deşi Master Planul prevedea ca autostrada să fie finalizată în anul 2022, angajamentul CNADNR, compania naţională de autostrăzi, este să o termine în 2021, cu un an mai devreme.
Autostrada Piteşti - Sibiu este una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Dacia, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional.
Ministrul Buşe a mai spus, după ce a inspectat lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava, care trebuia finalizată în 2012, dar unde este funcţional doar un tronson, că aceasta va fi finalizată de CNADNR în 2017, în regie proprie. „CNADNR va face totul în regie proprie, scurtând cu un an, cel puţin, tot proiectul. În martie se apucă de lucru CNADNR, iar în septembrie va fi gata.“
La rândul său, directorul CNADNR, Cătălin Homor, a declarat că în cazul şoselei de centură a Sucevei s-au evaluat foarte atent restul lucrărilor de executat, cât şi lucrările care s-au degradat, iar unele trebuie consolidate.
„O parte dintre ele vor fi executate în regie proprie, chiar lucrări de structuri, de betoane, iar lucrările cu caracter deosebit le vom atribui printr-o procedură legală de achiziţie.“
Potrivit acestuia, nu există deocamdată o estimare a costurilor pentru finalizarea proiectului şoselei de centură a Sucevei.
Primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava, de 5,2 kilometri, care face legătura între DN 2 şi DN 17, a fost deschis în primăvara anului 2015. Pentru celelalte două tronsoane ale acestui drum, realizate în proporţie de 80 la sută, ar trebui alocată suma de 80 de milioane de lei.
Lucrările la şoseaua de centură a Suceavei, începute în 2008, trebuiau terminate în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014, dar lucrările nu au avansat, astfel încât CNADNR a reziliat contractul.