OpenAI, compania de inteligenţă artificială din spatele ChatGPT, a făcut mare vâlvă în timpul Super Bowl prin difuzarea primei sale reclame de la lansarea sa în 2015. Reclama sa pentru marele joc a prezentat sute de puncte albe şi negre, menite să reprezinte punctele care apar atunci când oamenii intră în contact cu ChatGPT, dansând frenetic pe ecran şi transformându-se pentru a forma momente şi repere din istoria omenirii. Acestea au ilustrat descoperirea focului, inventarea roţii şi a becului, până la aterizarea pe Lună.
Spotul este menit să marcheze „zorii erei inteligenţei”, a declarat Kate Rouch, director de marketing al OpenAI. „Acesta este într-adevăr un moment crucial în istoria omenirii”.
OpenAI a declarat că spotul de la Super Bowl este doar începutul a ceea ce promite să fie un impuls semnificativ în publicitatea plătită. Deşi compania s-a abţinut în mare măsură de la publicitate până acum, companiile din domeniu au cheltuit 332 de milioane de dolari pe reclame anul trecut, mai mult decât dublu faţă de nivelul de cheltuieli din 2023, conform estimărilor companiei de monitorizare a reclamelor MediaRadar. Google, Anthropic şi Microsoft au difuzat reclame în timpul Super Bowl-ului de anul trecut.
Spotul OpenAI pentru marele joc a fost dezvoltat de agenţiile Accenture Song şi Droga5.
Unele companii, cum ar fi compania suedeză Klarna (buy-now-pay-later) şi Coca-Cola, folosesc Gen AI pentru a-şi crea reclamele. OpenAI a declarat că a folosit instrumentul său de generare video, Sora, pentru un brainstorming de idei, dar oamenii au fost responsabili de executarea anunţului.